EICMA 2022: Vespa GTs 2023 diperkenal, disertai GTv, Primavera Colour Vibe dan 946 10° Anniversario

EICMA 2022: Vespa GTs 2023 diperkenal, disertai GTv, Primavera Colour Vibe dan 946 10° Anniversario

Vespa memperbaharui barisan skuter ikonik mereka di EICMA 2022, dengan pengenalan Vespa GTs, GTv, Primavera Colour Vibe serta 946 10° Anniversario 2023. Vespa GTs mendapat beberapa peningkatan, sambil mengekalkan badan besinya yang kini sudah menjadi ikonik.

Antara bahagian yang diperbaharui pada GTs adalah termasuk panel tepi, pemegang nombor plet serta bentuk perumah lampu hadapan, yang kini merupakan unit LED penuh. Cermin sisi dan suis kawalan juga adalah baru, sementara pemegang dijadikan lebih lebar dan ergonomik.

Turut diberikan secara standard pada GTs adalah sistem tanpa kunci, bersama sistem brek yang lebih kuat, ABS serta kawalan cengkaman. Ada empat versi bagi GTs ini, dengan pilihan 14 warna, manakala enjin pula disediakan dalam dua pilihan, iaitu 300 HPE atau 125 i-GET.


Vespa GTv 2023 (kiri), Vespa 946 10° Anniversario 2023,

Satu lagi model baru yang diperkenalkan adalah GTv. Ia boleh dianggap sebagai GTs yang lebih sporty, dengan dilengkapi panel instrumen digital, lampu yang terletak di atas fender, tempat duduk tunggal dua tona, serta rima lima cabang baru.

Primavera Colour Vibe pula ditawarkan dalam warna Arancio Impulsivo dan Bianco Innocente, dipadankan bersama lantai berwarna Ottanio Turquoise. Beberapa bahagian lain diwarnakan hitam bagi memberi kontras, termasuklah tempat duduk.

Vespa 946 10° Anniversario adalah model yang lebih istimewa kerana dibuat bagi menyambut ulang tahun kesepuluh Vespa 946. Masih mengekalkan bentuk uniknya, model ini dicat dengan warna Vespa Green dengan efek mutiara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required