LRT Kelana Jaya: Perincian perjalanan percuma 7 hari bagi pengguna tunai, kad Touch ‘n Go dan pas My50

LRT Kelana Jaya: Perincian perjalanan percuma 7 hari bagi pengguna tunai, kad Touch ‘n Go dan pas My50

Petang tadi RapidKL mengumumkan bahawa perkhidmatan LRT Kelana Jaya yang diberhentikan minggu lalu akan mula beroperasi semula pada jam 6 pagi, Isnin, 14 November 2022 — lebih awal daripada pengumuman asal. Gangguan perkhidmatan itu melibatkan penutupan 16 stesen di jajaran berkenaan sejak 9 November lalu, dan dijangka dibuka semula pada 16 November.

Dalam kenyataan sambungan semula operasi itu juga turut dimaklumkan tentang pampasan yang akan diberikan kepada semua pengguna: perkhidmatan percuma selama tujuh hari. Walaupun perkhidmatan itu terganggu bagi tempoh lima hari, pampasan dalam bentuk perkhidmatan percuma itu tetap diberikan mengikut jumlah tujuh hari gangguan perkhidmatan yang diumumkan awalnya.

Pampasan ini terpakai untuk semua pengguna jajaran LRT Kelana Jaya, baik bagi pemegang pas My50 ataupun tunai serta kad Touch ‘n Go. Berikut perincian bagaimana perjalanan percuma itu akan diberikan bagi setiap kaedah bayaran tersebut.

LRT Kelana Jaya: Perincian perjalanan percuma 7 hari bagi pengguna tunai, kad Touch ‘n Go dan pas My50

Pemegang pas My50

Bagi pengguna pas My50, mereka akan diberikan tambahan perjalanan percuma selama tujuh hari ketika memperbaharui pas mereka yang tamat tempoh kelak. Pembaharuan pas berkenaan boleh dilakukan bermual 21 November hingga 20 Disember 2022. Pelanggan hanya perlu ke mana-mana pejabat khidmat pelanggan di stesen LRT, MRT, Monorail dan BRT dan pegawai khidmat pelanggan akan mengesahkan tambahan perjalanan percuma berkenaan.

Bagi pemegang pas My50 yang akan tamat tempoh antara Isnin, 14 November hingga Ahad, 20 November, mereka boleh menggunakan pas mereka seperti biasa tanpa sebarang caj. Apa yang perlu dilakukan adalah untuk memastikan kad berbaki sekurang-kurangnya RM5.

Pengguna kad Touch ‘n Go

Bagi pengguna kad TnG, mereka boleh menggunakan kad seperti biasa tanpa dikenakan sebarang caj antara Isnin, 14 November hingga Ahad, 20 November 2022, selagi permulaan dan destinasi perjalanan mereka berada di mana-mana stesen sepanjang LRT Kelana Jaya. Baki kad juga perlu dipastikan berada sekurang-kurangnya RM5.

Bayaran tunai sehala

Bagi pelanggan yang menggunakan bayaran tunai untuk membeli token perjalanan di sepanjang LRT Kelana Jaya pula akan menikmati perjalanan percuma antara 14 November hingga 20 November. Pelanggan hanya perlu ke pejabat khidmat pelanggan di stesen LRT, MRT, Monorail dan BRT untuk mendapatkan token perjalanan sehala khas, selagi perjalanan mereka bermula dan berakhir di mana-mana stesen jajaran LRT Kelana Jaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required