Volvo XC60 Recharge T8 Ultimate 2023 di M’sia – jarak EV 81 km, 462 PS; gaya dipertingkat; dari RM356k

Volvo XC60 Recharge T8 Ultimate 2023 di M’sia – jarak EV 81 km, 462 PS;  gaya dipertingkat; dari RM356k

Kami membawakan pula galeri foto bagi Volvo XC60 baharu yang dipertingkatkan bagi model tahun 2023 untuk pasaran Malaysia. Varian yang dipaparkan menerusi foto ini ialah Recharge T8 Ultimate yang ditawarkan pada harga RM355,888, yang merupakan salah satu daripada dua pilihan, selain varian asas B5 Plus berharga RM320,888.

Varian ini menggantikan gandingan versi sebelum ini iaitu B5 Momentum dan Recharge T8 Inscription Plus, dan harga yang ditawarkan itu adalah tanpa insurans, termasuk waranti standard lima-tahun, tanpa had perbatuan.

Recharge T8 Ultimate diberikan waranti selama lapan-tahun, 160,000 km untuk bateri plug-in hybrid. Bateri dengan kapasiti tenaga 18.8 kWh ini membolehkan ia dipacu dengan jarak elektrik sepenuhnya sehingga 81 km.

Lain-lain elemen bagi penjana kuasa PHEV ini termasuklah enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder petrol yang menyalurkan kuasa hingga 317 PS pada 6,000 rpm dan tork 400 Nm dari 3,000 hingga 5,400 rpm, motor elektrik belakang (yang melengkapkan bentangan pacuan semua-roda) pada kadar 145 PS dan 309 NM serta transmisi automatik lapan-kelajuan. Larasan ini memberikan jumlah kuasa keseluruhan mencecah 462 PS dan 709 NM dengan pecutan 0-100 km/j dalam 4.8 saat serta kelajuan maksimum capai 180 km/j dan penggunaan bahan api serendah 1.6 liter bagi setiap 100 km.

Perubahan gaya yang diberikan untuk Recharge T8 Ultimate ini termasuklah diberikan pakej luaran R-Design baharu (didedahkan pada tahun lalu) berbanding gaya Inscription. Profil “X-wing” yang menyerlah di bampar hadapan, gril jaring berpetak dan bampar belakang yang lebih menguja menjadi imej utama bagi model tahunan 2023 untuk XC60 PHEV.

Klik untuk besarkan

Kit standard untuk varian tertinggi ini termasuklah roda aloi potongan-berlian hitam jejari lima-berkembar, sistem infotainmen berasaskan-OS Android Automotive dengan skrin sesentuh 9-inci, sistem bunyi Bowers & Wilkins 1,100 wat, kawalan suhu dwi-zon, tempat duduk hadapan larasan kuasa dengan fungsi memori, tombol gear Orrefors crystal, paparan utama, lampu utama LED penuh dengan Active High Beam serta pencahayaan aktif, dalaman upholstery Charcoal Open Grid Textile dan Metal Mesh.

XC60 mengekalkan ciri keselamatan aktif yang sama, termasuk pengelak pelanggaran dengan pengesan pejalan kaki, penunggang basikal dan haiwan besar serta sokongan stering dan brek, keupayaan pemanduan semi-sendiri Pilot Assist Level 2, batuan kekal lorong, pemantuan titik buta dengan bantuan stereng, kamera 360-darjah, run-off road mitigation, amaran pelanggaran hadapan dan belakang serta kepekaan trafik lintasan belakang dengan brek.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required