CFMoto tunjuk model konsep NK-C22, 800 MT Sport R dan motosikal elektrik bawah jenama khas ZEEHO

CFMoto tunjuk model konsep NK-C22, 800 MT Sport R dan motosikal elektrik bawah jenama khas ZEEHO

CFMoto turun ke acara EICMA 2022 bukan setakat membawa model yang sedia ada dalam pasaran, tetapi juga beberapa model konsep termasuk yang pertama kali didedahkan kepada dunia. Ia adalah NK-C22 yang berbentuk naked, dan 800MT Sport R – sport touring.

Dalam pasaran sekarang, model naked paling tinggi CFMoto adalah 700CL-X Sport, dan NK-C22 ini ditunjukkan sebagai satu model yang akan membawa kepada penghasilan model produksi yang diletakkan di atasnya, dengan menggunakan enjin 800 cc.

Perincian teknikal tidak didedah, tetapi kita boleh melihat ia antaranya menggunakan lampu jenis projector, brek cakera berkembar dengan angkup J.Juan di hadapan, dua muncung ekzos serta lengan ayun jenis single-sided. Bagi menjadikan ia lebih menyerlah, keseluruhan badannya disalut dengan gentian karbon forged – sudah tentu tidak akan dibawa kepada model produksi.

CFMoto tunjuk model konsep NK-C22, 800 MT Sport R dan motosikal elektrik bawah jenama khas ZEEHO

Satu lagi model konsep CFMoto adalah 800MT Sport R. Motosikal ini bukanlah serba baru, kerana ia menggunakan asas daripada 800MT Sport yang memang sudah ada dalam pasaran, tetapi ia dipertingkat lagi dengan barangan prestasi. Menurut CF Moto, pegnetahuan mereka dalam perlumbaan Moto 3 turut diterap pada motosikal konsep ini.

Antara komponen yang dinaik taraf adalah termasuk tayar, rim, suspensi dan brek, menggunakan unit yang lebih berprestasi, dan ergonomik motosikal juga diubah untuk menjadikannya lebih sesuai untuk tunggangan serta kawalan lebih sporty. Penampilannya pula dibuat dengan mengambil inspirasi daripada jentera lumba CFMoto.

Selain dua model yang menggunakan enjin pembakaran dalaman ini, CFMoto juga ada membawa beberapa lagi model elektrik konsep yang diletakkan di bawah jenama khas Zeeho, iaitu Zeeho AE6 dan Zeeho Magnet.

CFMoto tunjuk model konsep NK-C22, 800 MT Sport R dan motosikal elektrik bawah jenama khas ZEEHO

Zeeho AE6 memberi petunjuk kepada sebuah model yang akan diletakkan di bawah ZE8 yang sudah sedia dipasarkan di China, dan menawarkan jarak gerak sehingga 100 km serta kelajuan maksimum 80 km/j. Melalui “pengecasan biasa” baterinya boleh diisi sehingga 80% dalam masa tiga jam dan ia menggunakan motor yang terletak di tepi.

Zeeho Magnet yang mempunyai saiz lebih besar pula menghala kepada “mobiliti elektrik maju dan pergerakan pintar.” Zeeho memberitahu, model ini mempunyai gabungan premium prestasi dan teknologi tinggi, bersama rekaan yang unik. Ia dikatakan boleh mencapai kelajuan maksimum 150 km/j, dan melakukan pecutan 0-50 km/j dalam masa kurang daripada 2.5 saat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required