JPS keluarkan amaran banjir kilat di beberapa tempat di Johor, Perak, Kedah, Pahang dan Negeri Sembilan

JPS keluarkan amaran banjir kilat di beberapa tempat di Johor, Perak, Kedah, Pahang dan Negeri Sembilan

Jabatan Pengairan dan Saliran yang berada di bawah seliaan Kementerian Alam Sekitar dan Air telah mengeluarkan makluman amaran kemungkinan berlakunya banjir kilat di beberapa kawasan di seluruh Malaysia.

Kawasan yang dijangkakan bakal berlaku banjir kilat berkenaan adalah di Johor Bahru dan Pontian di Johor; Larut, Matang dan Selama di Perak; Bandar Baharu dan Kulim di Kedah; Temerloh dan Bentong di Pahang; Hulu Selangor dan Hulu Langat di Selangor; dan Jelebu serta Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

Hujan agak lebat sejak tengah hari tadi dan beberapa makluman di media sosial memberi petunjuk kepada keadaan ini. Sebuah hantara daripada Jabatan Penerangan WPKL menunjukkan air mula naik di Jalan Tun Razak berhadapan dengan Shell — bagaimanapun kenderaan masih boleh melalui jalan berkenaan.

Jika anda berhadapan dengan situasi seperti ini, berhati-hati dan jangan cuba melepasi laluan yang takungan airnya sudah tinggi kerana itu boleh mendatangkan kerosakan kepada kenderaan anda. Selain itu, pastikan juga kenderaan anda telah diberikan pelindungan insurans daripada bencana alam (special perils) sebagai persediaan untuk mengelakkan keadaan bertambah buruk sekiranya kenderaan rosak akibat banjir.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required