BMW sarankan jaga kereta lama, tak payah beli baru

BMW sarankan jaga kereta lama, tak payah beli baru

BMW menyarankan kepada pemilik-pemilik kenderaan jenamanya agar terus menggunakan kereta sedia ada, dan tidak perlu membeli kereta baharu demi kelestarian dan pemeliharaan alam sekitar.

Menurut ketua kelestarian BMW Monika Dernai, pemilik-pemilik kenderaan seharusnya menjaga kenderaan masing-masing bagi memanjangkan jangka hayatnya dan tidak perlu untuk ditukar dengan kereta baharu. Dengan cara ini,ia mampu untuk mengurangkan bahan buangan dan impak automobil terhadap alam sekitar.

“Kita benar-benar perlu memikirkan berkenaan untuk memanjangkan jangka hayat kereta dan berbanding mempunyai pasaran kereta terpakai di mana anda menjualnya antara satu sama lain, mungkin boleh memilih untuk terus menggunakan kereta sedia ada dan panjangkan jangka hayatnya, kata Dernai dalam laporan AutoExpress.

Berbanding menukar kereta lama kepada kereta baharu, Dernai mencadangkan agar pemilik-pemilik kereta untuk merestorasi semula kenderaan lama dan memberikan tingkat taraf moden bagi membolehkan ia kekal segar.

Dernai juga menyatakan bahawa satu kemahiran baharu diperlukan dalam industri selepas jualan automotif di mana kereta direka supaya tempat duduk boleh ditanggalkan dan diganti dengan yang baharu. Dengan cara ini, ia bukan sahaja membantu pemilik agar terus menggunakan kereta sedia ada, malah turut boleh mencipta model perniagaan untuk BMW – semuanya dibuat untuk menggunakan semula dan mengitar semula sebanyak mungkin dengan mengurangkan sisa buangan.

Apa pendapat anda tentang pendekatan ini? Ada pemilik-pemilik BMW lama yang sudi berkongsi kos untuk ‘membela’ model-model sedemikian?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required