Tesla panggil balik 435,132 keretanya di China angkara masalah lampu belakang – Model 3, Model Y terlibat

Tesla panggil balik 435,132 keretanya di China angkara masalah lampu belakang – Model 3, Model Y terlibat

Pengeluar kereta elektrik terkemuka, Tesla bakal memanggil balik sejumlah 435,132 kereta keluarannya di China susulan gangguan perisian yang boleh menyebabkan lampu belakang gagal menyala, laporan Reuters.

Menurut kenyataan Pentadbiran Negeri bagi Peraturan Pasaran China, panggilan balik ini melibatkan sejumlah 142,277 unit Model 3 yang dikeluarkan antara 27 Disember 2020 dan 7 November 2022 dan 292,855 unit Model Y yang dikeluarkan antara 1 Januari 2021 dan 1 November 2022.

“Lampu belakang pada satu atau kedua-dua sisi kenderaan mungkin gagal menyala kerana masalah perinsian yang didapati berisiko mengalami kerosakan semasa proses memanaskan enjin kenderaan. Kegagalan itu boleh meningkatkan risiko perlanggaran dalam keadaan gelap. Tesla akan menggunakan perisian terkini bagi menangani isu itu,” menurut kenyataan yang dikeluarkan itu.

Dua minggu sebelum ini, Tesla turut memanggil balik lebih 80,000 unit Model S, Model X dan Model 3 juga di China disebabkan isu perisian dan tali pinggang keledar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required