Toyota Estima ‘klon’ disita JPJ di Johor Bahru – pemandu boleh dikenakan denda sehingga RM20,000

Toyota Estima ‘klon’ disita JPJ di Johor Bahru – pemandu boleh dikenakan denda sehingga RM20,000

JPJ Negeri Johor mengumumkan bahawa pihaknya telah berjaya mengesan dan menahan sebuah kenderaan import jenis Toyota Estima yang disyaki kenderaan klon di Taman Adda Heights, Johor Bahru pada 4 Disember lalu.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, kenderaan tersebut telah dibawa ke pejabat JPJ Johor untuk pemeriksaan lanjut dan di sita. Pemilik MPV klon itu juga dikenakan tindakan saman bagi kesalahan SEK 7(1) APJ, Guna / miliki kenderaan tidak daftar, Sek. 108(f) APJ, Pamir Nombor Pendaftaran bukan milik kenderaan tersebut serta Sek 90( 1) APJ Tiada Perlindungan Insuran.

Jabatan tersebut turut menyatakan bahawa sekiranya disabitkan dengan kesalahan, pemandu berkenaan boleh dikenakan denda sehingga RM20,000 di bawah seksyen yang sama.

Dalam kenyataan yang sama, JPJ turut menggesa orang ramai untuk membuat sebarang aduan trafik beserta butiran pengadu dan butiran aduan menerusi aplikasi e-Aduan@jpj atau pada laman sesawang http://jpj.spab.gov.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required