Honda Malaysia rai penghantaran pertama Civic e:HEV RS 2022 – lebih 180 unit telah dihantar sejak dilancar

Honda Malaysia rai penghantaran pertama Civic e:HEV RS 2022 – lebih 180 unit telah dihantar sejak dilancar

Honda Malaysia telah meraikan Chin Kok Fun, penerima pertama Honda Civic e:HEV RS 2022 di negara ini. Dalam majlis yang berlangsung di bilik pameran MH Prestige Auto di Bandar Sri Damansara, selain menerima kunci keretanya, Chin turut dihadiahkan barangan cenderahati dan aksesori Honda bernilai RM4,000 sebagai token penghargaan.

“Kami gembira kerana telah melancarkan varian baharu ini. Pertama kali Civic memperkenalkan penjana kuasa 2.0L e:HEV dan untuk Honda Malaysia, ini merupakan langkah ke hadapan dalam usaha kami untuk menawarkan teknologi hibrid termaju untuk rakyat Malaysia. Setakat ini, kami telah menghantar lebih 180 unit Civic e:HEV RS dan hari ini kami meraikannya dengan pemilik pertama, Chin Kok Fung,” kata Hironobu Yoshimura, pengarah urusan dan CEO Honda Malaysia.

Tambahnya lagi, “Di samping itu, kami ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada pelanggan kami yang telah memberikan sokongan dan kepercayaan mereka kepada jenama Honda. Honda Malaysia sedang melakukan yang terbaik untuk menghantar model baharu tepat pada masanya sambil memastikan kualiti produk dan perkhidmatan kami yang tertinggi. Terima kasih yang tidak terhingga kepada pelanggan kami atas sokongan, kesabaran dan bertimbang rasa bagi sepanjang tempoh ini.”

Honda Malaysia rai penghantaran pertama Civic e:HEV RS 2022 – lebih 180 unit telah dihantar sejak dilancar

Civic e:HEV dilancarkan pada bulan lalu dan dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM166,500, atau RM15,800 lebih mahal dari Civic RS Turbo yang dijual pada harga RM150,700, menjadikan ia model tertinggi dalam barisan model Civic di Malaysia buat masa sekarang.

Model RS e:HEV ini menggandingkan enjin 2.0 liter empat silinder kitaran Atkinson dengan sistem suntikan bahan api terus berkuasa 143 PS (139 hp) dan tork maksima 189 Nm, bersama dua buah motor elektrik. Ia berfungsi sama dengan sistem 1.5L i-MMD pada City dan HR-V hibrid, di mana enjin petrol yang dibekalkan dalam kebanyakkan masa hanya berfungsi sebagai generator untuk mengecas bateri.

Civic ini diberikan bateri lithium-ion 72-sel 1.05 kWj yang diletakkan dalam intelligent Power Unit (IPU) dengan berat keseluruhan 37 kg, diletakkan sekali pada ruang enjin, menjadikan bahagian hadapannya 15 kg lebih berat dari model turbo.

Antara perincian yang diberikan pada model RS e:HEV ini termasuk ruang dalaman berwarna hitam, sistem pendingin hawa dua-zon bersama penghembus untuk kabin belakang, skrin infotainmen Display Audio sembilan-inci dengan sokongan Apple CarPlay tanpa wayar serta penghidup enjin jarak jauh.

“Saya sentiasa menjadi peminat jentera yang dipacu prestasi. Apabila Honda memperkenalkan penjana kuasa 2.0L e:HEV, saya cukup teruja dengan teknologi dan prestasi yang ditawarkan. Saya juga tidak sabar untuk merasai pengalaman penuh menyeronokkan dengan teknologi e:HEV ini dan mahu menguji potensi kereta ini,” kata Chin, yang mendaftarkan kenderaan baharunya ini pada akhir November lalu.

“Tambahan baharu kepada barisan Civic ini pastinya menggambarkan keupayaan Honda untuk menghasilkan model yang inovatif dan canggih. Kami berbesar hati untuk menyampaikan Civic e:HEV RS pertama kepada pelanggan dan kami akan terus memberikan perkhidmatan terbaik daripada jualan hingga selepas jualan,” kata Ng Jit Hua, pengarah MH Prestige Auto.

“Dengan tambahan baharu dalam barisan Civic ini, pastinya menggambarkan keupayaan Honda untuk menghasilkan model yang inovatif dan canggih. Kami berbesar hati untuk menyampaikan Civic e:HEV RS pertama kepada pelanggan dan kami akan terus memberikan perkhidmatan terbaik dari sudut jualan hingga selepas jualan,” kata Ng Jit Hua, pengarah MH Prestige Auto.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required