JPJ ubah waktu operasi di UTC – kini 8 pagi-5 petang untuk hari tertentu, ujian rintis dari 1 Jan-30 Jun

JPJ ubah waktu operasi di UTC – kini 8 pagi-5 petang untuk hari tertentu, ujian rintis dari 1 Jan-30 Jun

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah mengumumkan perubahan waktu operasi untuk kaunternya di beberapa cawangan Pusat Transformasi Bandar (UTC) terpilih di seluruh Malaysia. JPJ berkata perubahan waktu operasi berkenaan masih dalam ujian percubaan yang dilaksanakan sejak 1 Januari hingga 30 Jun 2023.

Pada Jun tahun lalu, JPJ telah mengumumkan kaunternya di UTC cawangan Semenanjung beroperasi dari jam 8 pagi hingga 9 malam pada hari biasa, sementara di Malaysia Timur pula dari jam 8 pagi hingga 7 malam. Pada hujung minggu pula, waktu operasinya dari jam 8 pagi hingga 5 petang.

Kini, waktu operasinya untuk hari biasa dipendekkan. Bermula kini hingga 30 Jun, waktu operasi JPJ di UTC di Johor Bahru, Pasir Gudang, Sungai Petani dan Kota Bharu akan dikurangkan empat jam, iaitu beroperasi dari jam 8 pagi hingga 5 petang untuk setiap Isnin hingga Rabu. Ia akan kembali beroperasi dari jam 8 pagi hingga 9 malam untuk Ahad dan Khamis.

JPJ ubah waktu operasi di UTC – kini 8 pagi-5 petang untuk hari tertentu, ujian rintis dari 1 Jan-30 Jun

Manakala untuk pusat UTC di Sentul, Seremban, Ipoh dan Kuantan, kaunter JPJ melaksanakan waktu pendek yang sama untuk hari Selasa hingga Khamis, sementara cawangan JPJ di UTC Kangar pula setiap Selasa hingga Jumaat.

Bagi kaunter JPJ di UTC Tawau, Keningau, Sibu dan Miri, waktu operasinya dipendekkan dari hari Selasa hingga Jumaat. Jika anda mempunyai sebarang urusan berkaitan, sila rujuk jadual di atas untuk waktu operasi kaunter JPJ di cawangan UTC terpilih.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Abu Daud on Jul 22, 2023 at 1:36 pm

    Katanya JPJ tiada waktu rehat di UTC kecuali Jumaat, rupa-rupanya indah khabar dari rupa.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required