Puspakom tawar pemeriksaan kenderaan secara percuma dan hadiah menarik sempena CNY

Puspakom tawar pemeriksaan kenderaan secara percuma dan hadiah menarik sempena CNY

Sempena dengan perayaan Tahun Baharu Cina (CNY) yang bakal disambut hujung minggu hadapan, Puspakom telah mengumumkan Pemeriksaan Kenderaan Sukarela (VVI) secara percuma untuk kenderaan persendirian. Perkhidmatan VVI percuma ini sedang berlangsung sehingga 20 Januari 2023, dari jam 8 pagi hingga 5 petang di semua cawangan Puspakom seluruh negara kecuali Taman Bukit Maluri (Kepong), Shah Alam dan Pasir Gudang.

Untuk mendapatkan perkhidmatan VVI percuma, anda perlu membuat temujanji secara dalam talian menerusi MyPuspakom. Namun tiada temujanji diperlukan bagi unit pemeriksaan bergerak Puspakom yang bakal berkunjung ke beberapa lokasi terpilih dari 12-19 Januari. Lokasi tersebut ialah UKM Bangi, Lotus Kepong, Wisma DRB-Hicom (Glenmarie), UIA Gombak dan Ayer Keroh di Melaka. Waktu operasi unit bergerak ini adalah dari 9 pagi hingga 4 petang, dan mereka juga menerima pemeriksaan untuk motosikal di beberapa lokasi terpilih, perincian penuh menerusi imej di bawah.

Selain menawarkan pemeriksan secara percuma, Puspakom turut menyediakan beberapa hadiah menarik untuk pelanggan memenanginya. Antara hadiah yang bakal diberikan termasuklah tablet Huawei, telefon pintar Huawei dan pengesan Fitbit, selain kad Starbucks.

Klik untuk besarkan

“Kempen VVI percuma ini adalah untuk membantu orang ramai mendapatkan maklumat mengenai keadaan kenderaan mereka, melalui pemeriksaan menggunakan peralatan berkomputer. Ini supaya mereka dapat melakukan penyelenggaraan yang sewajarnya sebelum balik kampung pada Tahun Baharu Cina ini,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Puspakom Mohammed Shukor Ismail, yang menambah bahawa inisiatif itu adalah tanggungjawab korporat sebagai badan pemeriksaan kenderaan yang dilantik kerajaan.

Tambah beliau, VVI akan melibatkan 25 bahagian termasuk menguji brek, suspensi, pelepasan asap, pencahayaan, tayar, ketelusan cahaya cermin dan ujian gelincir sisi. “Berbeza dengan pemeriksaan kenderaan yang ditawarkan oleh sesetengah syarikat, VVI Puspakom menggunakan peralatan berkomputer yang ditentu ukur mengikut piawaian yang sama seperti digunakan di negara maju seperti Perancis, Belgium dan Sepanyol, yang mengikut piawaian antarabangsa,” katanya.

Kempen sebegini memang peluang terbaik untuk anda sertai kerana ia memberikan laporan kondisi kenderaan anda. Bukan setakat pemeriksaan percuma, anda juga berpeluang memenangi hadiah menarik dari Puspakom.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required