Ducati DesertX dapat sistem navigasi Turn by Turn

Ducati DesertX dapat sistem navigasi Turn by Turn

Ducati menambah lagi kemampuan motosikal dual-purpose mereka, iaitu DesertX dengan memberikan pilihan sistem navigasi Turn by Turn kepada pemilik. Fungsi ini bagaimanapun disediakan sebagai pilihan tambahan, dan boleh dipasang terus kepada motosikal baru ataupun ditambah kepada motosikal yang sudah keluar daripada pusat pameran.

Menurut Ducati, DesertX menjadi model Ducati pertama yang menerima sistem navigasi ini, dan ia tidak memerlukan sebarang alat tambahan luaran. Ia cuma menggunakan Ducati Multimedia System (aksesori tambahan Ducati) pada skrin TFT motosikal, serta sambungan kepada Ducati Link App di telefon pintar.

Apabila sambungan bluetooth antara telefon dan motosikal telah dibuat, dan navigasi dibuka, telefon boleh kembali disimpan dan skrin TFT akan menunjukkan arah jalan, simpang serta jarak. Sistem navigasi ini hanya mengambil sebahagian daripada paparan sementara selebihnya masih memaparkan informasi penting motosikal.

Pemilik juga boleh memilih sekiranya mereka mahu petunjuk visual sahaja atau visual dan audio, apabila set fon telinga turut disambung kepada Ducati Multimedia System. Selain daripada itu, sistem ini juga boleh memaparkan had laju jalan, serta merekod data jalan yang dilalui, kelajuan dan sudut condong motosikal.

Menurut Ducati lagi, fungsi sistem ini akan ditambah baik dari semasa ke semasa dan juga bakal dipasang kepada Diavel V4 tidak lama lagi. Liputan peta juga agak meluas dengan tambahan terbaru yang akan dibuat adalah termasuk China, Korea Selatan dan Jepun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required