Proton Wira Aeroback dipandu laju lawan arus di Lebuh Raya Persekutuan – lampu juga tidak dipasang

Proton Wira Aeroback dipandu laju lawan arus di Lebuh Raya Persekutuan – lampu juga tidak dipasang

Satu lagi video kenderaan melawan arus tular di Twitter, dan kali ini menampakkan sebuah Proton Wira Aeroback dan dikatakan berlaku sekitar jam 3.50 pagi, 7 Februari 2023 di Lebuh Raya Persekutuan antara Bandar Sunway ke Jalan Kelang Lama.

Seperti tidak tahu beliau berada di laluan yang salah, pemandu Wira Aeroback tersebut dilihat menekan minyak agak laju di laluan bertentangan dan menjadikan lebih merbahaya, beliau juga seperti tidak memasang lampu kerana lampu belakang hanya menyala apabila membrek.

Seperti yang pernah kita lihat sebelum ini, tindakan melawan arus trafik ini sangat merbahaya kepada pengguna jalan raya dan boleh membawa maut, seperti yang berlaku Julai tahun lalu – juga di Lebuh Raya Persekutan dan melibatkan Proton Wira.

Polis DiRaja Malaysia (PDRM) juga sudah beberapa kali memuat naik amaran kesalahan memandu lawan arus, di mana penunggang atau pemandu yang didapati bersalah boleh dipenjara sehingga lima tahun dan denda tidak kurang daripada RM5,000 serta tidak melebihi RM15,000. Seseorang yang disabitkan di bawah seksyen ini juga boleh hilang kelayakan daripada memegang atau mendapatkan lesen memandu selama lima tahun dari tarikh sabitan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required