Bajet 2023: Pas perjalanan My50 akan diteruskan

Bajet 2023: Pas perjalanan My50 akan diteruskan

Antara perkara yang disentuh dalam pembentangan Bajet 2023 oleh Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebentar tadi adalah hal berkaitan pengangkutan awam. Yang dimaksudkan adalah pas perjalanan dengan bas di bawah Prasarana.

Kerajaan meneruskan inisiatif pas perjalanan bulanan My50 untuk manfaat hampir 180 ribu pengguna seperti yang pernah diumumkan sebelum ini. Di Johor pula, Prasarana juga secara rintis akan memperkenalkan Pas Perjalanan Tanpa Had myBAS50 untuk manfaat rakyat Johor Bharu yang menggunakan perkhidmatan bas henti-henti di bawah Program SBST.

Bagi lokasi lain, Kerajaan juga menyediakan 150 juta ringgit antaranya bagi tujuan untuk memperluas pelaksanaan Program SBST ke bandar-bandar utama seperti Melaka, Kuching dan Kota Kinabalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required