VIDEO: Honda City culas bayar tol di Lebuhraya NPE, terlanggar sedikit bampar belakang Proton X50

VIDEO: Honda City culas bayar tol di Lebuhraya NPE, terlanggar sedikit bampar belakang Proton X50

Satu lagi video paparan dashcam yang merakamkan sebuah Honda City culas membayar kadar tol di Lebuhraya Baru Pantai (NPE) menghala ke Subang Jaya. Video hasil rakaman yang dikongsikan oleh Joshua Lim menerusi laman Facebook Dashcam Owners Malaysia memaparkan kejadian yang berlaku pada 21 Februari lalu, kira-kira jam 7.51 malam, kelihatan pemandu City berkenaan bergegas memasuki lorong SmartTag dan ‘mencucuk’ rapat Proton X50 yang dipandu oleh Joshua.

Disebabkan ingin melepasi palang tol dengan kadar pantas, pemandu City berkenaan juga terlanggar (atau mungkin tindakan yang disengajakan) sedikit bahagian bampar belakang X50 Joshua dan kemudian terus memecut laju.

Menurut Joshua, dia tidak dapat mengejar pemandu City terbabit kerana berlainan arah ditujui. Namun dia berharap pemandu City yang tidak bertanggungjawab itu bakal ditangkap pihak berkuasa.

Hasil semakan yang dilakukan oleh netizen yang memberi respons terhadap kejadian ini mendakwa Honda City dengan nombor plat pendaftaran WB9453E mempunyai 10 saman trafik tertunggak dan insurans kenderaan juga telah tamat tempoh. Memang pantas ‘tentera netizen’ buat kerja ‘risikan’!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • sohai driver on Feb 25, 2023 at 6:02 pm

    Sampah masyarakat. Patut lesen memandu digantung setahun dan kerja komuniti selama 250 jam dikenakan.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required