Lexus RX hilang kawalan rempuh enam kereta di KL – polis sahkan pemandu positif ganja dan sudah ditahan

Lexus RX hilang kawalan rempuh enam kereta di KL – polis sahkan pemandu positif ganja dan sudah ditahan

Hujung minggu lalu tular pelbagai video di media-media sosial memaparkan sebuah SUV Lexus RX berwarna hitam merempuh enam buah kenderaan yang sedang berhenti di lampu isyarat. SUV berkenaan kemudiannya dilihat terbalik dengan pemandunya dilihat seperti luar kawalan.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia, kejadian berkenaan berlaku kira-kira jam 10.30 pagi di lampu isyarat berhampiran Lebuhraya Bukit Jalil, Kuala Lumpur arah bangunan Astro menghala ke bulatan Lumba Kuda.

Dalam kenyataan tersebut Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Zam Halim Jamaluddin mengesahkan bahawa pemandu Lexus RX berkenaan yang berumur 40 tahun telah pun ditahan serta dikesan positif ganja.

“Kenderaan tersebut kemudiannya melanggar enam buah kenderaan lain yang ketika itu sedang berhenti menunggu lampu isyarat

“Kemalangan mengakibatkan kenderaan yang terlibat mengalami kerosakan, bagaimanapun kejadian tidak melibatkan sebarang kecederaan,” katanya.

Zam turut meminta orang ramai yang mempunyai sebarang pertanyaan ataupun maklumat boleh menghubungi Balai Polis Trafik Jalan Tun H.S Lee di talian 03-2071 9999 atau Hotline Polis Kuala Lumpur di talian 03-20260267/69 atau mana- mana balai Polis berhampiran.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required