Toyota jual 9,297 kenderaan Februari 2023, naik 45%

Toyota jual 9,297 kenderaan Februari 2023, naik 45%

Sepanjang Februari 2023, UMW Toyota Motor (UMWT) mencatatkan jualan sebanyak 9,297 unit, termasuk 64 unit kenderaan Lexus. Berbanding Januari lalu yang mencatatkan jualan 6,786 unit kenderaan, ini melibatkan peningkatan 37%, sekaligus menjadi peningkatan jualan bulanan paling tinggi setakat ini. Berbanding tempoh sama tahun lalu, Februari 2023 memperlihatkan 45% lebih jualan.

Aku angka semasa tahunan untuk dua bulan pertama 2023, UMWT mencatatkan 16,083 unit (termasuk 79 unit Lexus), iaitu 15% lebih tinggi berbanding tempoh sama tahun lalu. Corak ini dijangka akan berterusan, memandangkan Toyota baru saja melancarkan lima model dengan lencana GR (GR Corolla, GR86, latest GR Supra with manual option, Hilux GR Sport dan Corolla Cross GR Sport), dan telah juga membuka tempahan bagi Toyota Vios 2023 serba baru.

“Jualan bulan Februari 2023 kami adalah bukti terhadap kerja keras dan dedikasi pasukan kami di UMW Toyota Motor. Dengan mendengar maklum balas daripada pelanggan dan berusaha memenuhi keperluan mereka, kami mampu untuk mengekalkan kedudukan sebagai jenama dengan prestasi terbaik dalam industri automotif,” ujar Presiden UMWT, Datuk Ravindran K.

“Dengan pengenalan model GR dan GR Sport dan Toyota Vios serba baru, kami teruja untuk terus memenuhi jangkaan pelanggan kami dengan barisan kenderaan dan servis yang ditawarkan,” tambah beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required