VIDEO: Honda HR-V 2023 — Turbo atau RS hibrid?

VIDEO: Honda HR-V 2023 — Turbo atau RS hibrid?

Siapa yang pernah duduk dalam Honda HR-V paling baru pasti boleh bersetuju yang SUV kompak ini ada banyak untuk ditawarkan, terutama dalam pesaingan segmennya. Dan, berbanding model terdahulu, ia juga tampil dengan lebih bergaya dan moden. Semua sekali ada empat varian ditawarkan, dengan tiga pilihan sistem janaan dengan enjin 1.5L — NA, turbocas dan hibrid. Harga pula dari RM115k hingga RM141k.

Untuk pasaran tempatan, antar model pesaing yang ada ketika ini ialah Proton X50 dan juga Toyota Corolla Cross. Ia mula diperkenalkan dalam generasi sebelumnya pada 2015, dan pada Julai 2022, versi generasi terbaru ini mengambil alih penawaran tersebut di sini.

Melalui versi terbaru ini, adakah HR-V mampu memberikan kelebihan yang jauh lebih banyak berbanding pesaingnya, dari segi saiz, penggayaan dan prestasi pemanduan? Untuk tahu secara menyeluruh tentang hal ini, kami sediakan ulasan video ini. Adakah HR-V akan kembali berada di depan dalam pasaran dan mendahului pesaingnya tadi?

Dan, di antara empat varian yang ditawarkan itu, yang manakah lebih menarik untuk dimiliki? Dalaam video ini kami pertemukan dua daripadanya, varian Turbo dan RS hibrid untuk memudahkan anda menilai dan mendekatinya.

Mana satu lagi best?

Honda HR-V Turbo V

Honda HR-V RS Hybrid

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required