Kawasaki Z H2 SE tiba di Malaysia – RM97,800

Kawasaki Z H2 SE tiba di Malaysia – RM97,800

Selain model offroad KX250 dan KX250X, Kawasaki hari ini di acara Malaysia Autoshow 2023 turut melancarkan Z H2 SE untuk pasaran Malaysia, dengan harga jualan RM97,800 tidak termasuk insurans. Tempahan sudah boleh dibuat tetapi unit untuk pelanggan dijangka tiba pada penghujung bulan Jun, dengan pilihan warna Metallic Matte Graphene Steel Gray atay Metallic Matte Graphene Steel Ebony.

Model yang berspesifikasi lebih tinggi daripada Z H2 biasa ini didedahkan pertama kali kepada dunia pada tahun 2020, dan ia menerima beberapa peningkatan termasuk pada bahagian suspensi dan juga brek.

Untuk suspensi, ia menggunakan unit elektronik semi aktif Showa Skyhook yang terdiri daripada fork 43 mm SFF-CA dan monoshock Uni Trak BFRC di belakang. Selain boleh dilaras mengikut mod tunggangan, suspensi ini juga boleh melaras sendiri sepanjang masa untuk menjadikan tunggangan lebih selesa.

Selain daripada itu, kelengkapan Z H2 SE adalah sama seperti Z H2 standard dan ini termasuklah skrin TFT yang boleh disambung kepada telefon pintar menggunakan Bluetooth, quickshifter dan semua lampu jenis LED.

Pada bahagian elektronik, ia datang dengan IMU yang boleh mengawal fungsi Kawasaki Intelligent Brake System (KIBS) dan Kawasaki Traction Control (KTRC), serta cruise control, Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Kawasaki Cornering Management Function (KCMF) dan tiga mod tunggangan.

Kawasaki Z H2 SE tiba di Malaysia – RM97,800

Enjin pula masih lagi menggunakan unit empat silinder DOHC 998 cc dengan bantuan supercharger, untuk menghasilkan kuasa sehingga 200 PS pada 11,000 rpm dan 137 Nm tork pada 8,500 rpm. Transmisi adalah unit enam kelajuan sementara berat keseluruhan motosikal adalah 240 kg.

Pada bahagian brek, motosikal ini dilengkapi dengan angkup Brembo Stylema Monobloc serta master cylinder Brembo untuk dipadankan bersama cakera berkembar 320 mm di hadapan, demi memberikan prestasi brek yang lebih baik. Brek belakang menggunakan cakera 260 mm dan angkup satu piston.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required