Honda City facelift 2023 dilihat sedang diuji di M’sia

Honda City facelift 2023 dilihat sedang diuji di M’sia

Honda City facelift 2023 mula dilihat sedang diuji di Malaysia, seperti yang dapat dilihat dalam gambar yang dikongsikan oleh pembaca paultan.org, Mayr Naru, yang merakamnya di Putrajaya. Honda City facelift ini membuat penampilan pertamanya di India pada Mac lalu.

Dalam gambar ini, walaupun dikenakan pelekat samaran, bahagian belakangnya masih boleh dilihat dengan agak jelas. Kluster lampu belakang nampak masih sama seperti model semasa. Bahagian bawah bamparnya bagaimanapun memperlihatkan sedikit kelainan, dengan elemen ala diffuser di bahagian bawah tersebut.

Kelainan rekaan luaran lain yang turut terlibat ialah palang krom yang lebih nipis serta gril honeycomb di depan, sementara bahagian bawah bampar depannya menerima rekaan baru untuk menempatkan kemasan hitam antara lampu kabus dan bukaan udara di tengahnya. Lampu LED pula bagaimanapun tidak berubah.

Kelengkapan yang ada pada City facelift ini ketika pengenalannya ialah panel instrumen TFT warna penuh bersaiz tujuh inci, unit infotainmen skrin sentuh lapan-inci yang menyokong Apple CarPlay dan Android Auto, enam beg udara, pengilap automatik, lampu suasana, pengecas tanpa wayar, lapan pembesar suara, pendongin automatik dengan penapis kabin PM2.5, sistem tanpa kunci dan penghidup enjin, sunroof elektrik, penghadang matahari belakang manual dan peninjau tekanan tayar.

Sistem janaan kuasa untuk pasaran India pula terdiri daripada unit 1.5 liter i-VTEC NA petrol yang menjana sebanyak 121 PS pada 6,600 rpm dan 145 Nm tork pada 4,300 rpm. Ini disertai juga oleh unit 1.5 liter kitaran Atkinsion empat-silinder VTEC DOHC yang menjana 98 PS dan 127 Nm untuk City Hybrid, dan bertindak sebagai generator melalui motor elektrik untuk bateri pacuan hibrid, yang membekalkan kuasa kepada motor elektrik lain untuk bergerak, dengan kuasa 109 PS dan 253 Nm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required