BMW R18 100 Years Edition tiba di Malaysia – harga RM159,900, kemasan istimewa, hanya 10 unit

BMW R18 100 Years Edition tiba di Malaysia – harga RM159,900, kemasan istimewa, hanya 10 unit

Hujung tahun lalu, BMW Motorrad telah memperkenalkan R nineT 100 Years, yang dibuat untuk menyambut ulang tahunnya yang ke-100. Kini, model tersebut sudah tiba di Malaysia, dengan harga jualan RM159,900 tidak termasuk insurans.

Model ini dikeluarkan dalam jumlah yang terhad, iaitu 1,923 unit untuk seluruh dunia, dan hanya 10 akan tiba di Malaysia. Nombor 1923 itu digunakan oleh BMW sebagai memperingati tahun BMW Motorrad mula mengeluarkan motosikal untuk pasaran.

Keistimewaan model ini terletak pada kemasan, bermula dengan penampilan yang menggunakan gabungan warna hitam, krom serta jalur pinstripe putih dan lencana “100 Years.” Konsep warna ini digunakan pada seluruh motosikal termasuk fender hadapan dan belakang, serta panel tepi.

Kemudiannya ia ditambah dengan tempat duduk Option 719, yang berwarna hitam/oxblood dan mempunyai jahitan timbul bercorak berlian. Bahagian utama enjin diwarnakan hitam Axus Black, sebagai peringatan kepada litar lumba legenda di Berlin, tempat BMW Motorrad pernah mencatat kegemilangan pada zaman dahulu.

Kemasan krom turut digunakan untuk menyerlahkan motosikal ini, termasuk pada bahagian pemegang, penukar gear, pedal brek, hujung pemegang, cermin sisi, takung minyak brek dan klac, angkup brek, penutup head enjin, penutup enjin utama serta intake manifold.

Melengkapkan ciri istimewa R18 100 Years ini adalah ekzos Akrapovic dengan hujungnya terdapat penutup yang berbentuk kipas, seperti logo BMW. Barangan standard yang diberi pada motosikal ini adalah termasuk lampu membelok adaptif, pembantu undur, cruise control serta pemanas tangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required