Nissan Almera, X-Trail, Serena, Leaf Tokyo Auto Salon Edition di M’sia – satu unit setiap model untuk dijual

Nissan Almera, X-Trail, Serena, Leaf Tokyo Auto Salon Edition di M’sia – satu unit setiap model untuk dijual

Sempena dengan penganjuran acara pertunjukan automotif Tokyo Auto Salon (TAS) Kuala Lumpur 2023 yang telah membuka tirainya mulai hari ini, Nissan menerusi pengedar rasminya Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd (ETCM) telah memperkenalkan edisi khas TAS yang melibatkan empat modelnya di sini.

Model terbabit iaitu Almera, Leaf, Serena dan X-Trail, yang dipertontonkan di MITEC ini dilengkapi dengan lencana “Tokyo Auto Salon KL Edition” dan menurut ETCM, hanya satu unit sahaja bagi setiap model dibuka untuk jualan. Jadi, ia berdasarkan konsep ‘siapa cepat, dia dapat’.

Bagi Almera TAS KL Edition, ia berdasarkan varian 1.0L Turbo VLT, yang ditawarkan pada harga RM105,888 (lebih RM10k berbanding varian standard VLT). Sedan segmen-B ini menerima sentuhan gaya ‘ala-Shinjuku’ dengan dua-tona warna Storm Grey dengan padanan bumbung hitam. Menyerlahkan lagi imej luarannya dengan menampilkan Tomei Aerokit yang merangkumi spoiler bampar hadapan, skirt sisi dan spoiler bampar belakang bersama GT Wing.

Selain itu, ia juga menampilkan gril hadapan hitam berkilat dan roda aloi Nismo 17-inci yang dibaluti tayar Goodyear 215/45. Terdapat juga pelekat kecil “TAS KL Edition” yang ditampal pada wing hadapan dan bahagian but. Untuk bahagian dalamnya pula, Almera TAS KL Edition menerima tempat duduk balutan kulit Nappa hitam dengan jahitan merah. Papan pemuka juga dibaluti dengan material kulit hitam bersama jahitan merah, selain ditampilkan pelindung pemegang pintu “Tango”.

Model elektrik Leaf juga menerima sentuhan khas TAS KL 2023, menyingkirkan imej ‘kawaii’ (comel), sebaliknya memberikan gaya yang sedikit garang. Ia diserlahkan dengan gaya ‘ala-Akihabara’ bersama dua tona warna Stealth Grey dengan bumbung Super Black dan serlahan merah pada lip hadapan dan skirt sisi. Ia tidak diberikan kit badan khas, namun ditampilkan dengan pelekat TAS KL dan juga pelindung pemegang pintu “Tango”. Leaf TAS KL 2023 ini ditawarkan pada harga RM168,888, sama harga dengan unit Leaf biasa.

Serena TAS KL Edition pula berasaskan varian tertinggi Premium Highway Star. Unit tunggal TAS KL Edition bagi MPV ini diserlahkan dengan warna luaran Diamond Black dengan bumbung Silver. Imej luarannya tampak lebih garang dengan gaya ‘ala-Ginza’ bersama penampilan kit badan J-Impul Aerokit, roda IMPUL 18-inci dengan tayar 225/40, logo Impul dan pelekat TAS Edition.

Untuk ruang kabinnya, MPV ini diberikan sentuhan kulit Nappa dengan kombinasi dua tona hitam-burgundy serta pelindung pemegang pintu “Tango”. Serena TAS KL Edition ini ditawarkan pada harga RM172,888, iaitu lebih RM10k berbanding versi asalnya.

Model keempat dengan sentuhan TAS KL Edition ialah SUV X-Trail yang cukup bergaya ‘ala-Roppongi’, yang diberikan dua tona warna Diamond Black dan bumbung Silver. Menyerlahkan lagi imej sporty SUV ini dengan Tomei Aerokit, gril hadapan hitam berkilat, spoiler bumbung, dan roda aloi Nismo LMX6 18-inci dengan tayar 235/55.

Untuk kabinnya, ia diberikan tempat duduk balutan kulit Nappa rona maroon, papan pemuka balutan kulit juga rona maroon, pad lutut, pelekat TAS KL dan pelindung pemegang pintu “Tango”. Harganya pula mence ah RM161,888.

Selain mempamerkan model TAS KL 2023 ini, ETCM turut menjual kelengkapan aksesori dan komponen yang dikeluarkan oleh Impul, Tomei dan Nismo.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required