Range Rover Evoque facelift 2024 – PHEV P300e 309 PS/540 Nm; bateri 14.9 kWh, jarak gerak EV 62 km

Range Rover Evoque facelift 2024 – PHEV P300e 309 PS/540 Nm; bateri 14.9 kWh, jarak gerak EV 62 km

Range Rover Evoque telah menerima satu lagi naiktaraf untuk model tahun 2024, susulan peningkatan yang diterima pada pertengahan 2020. Sebelum ini, ia menerima infotainmen baharu dan enjin petrol tiga-silinder, dan terbaharu, diberikan varian yang diperkemaskan dengan reka bentuk kabin yang lebih reduktif atau penelitian yang lebih ketara.

Naiktaraf tersebut melibatkan varian S, SE, Dynamic SE, Dynamic HSE dan Autobiography,dengan penjana kuasa D165 da D200 diesel hibrid ringkas serta enjin P160, P200 dan P250 petrol hibrid ringkas serta varian tertinggi dengan P300e petrol plug-in hybrid tiga-silinder.

Memfokuskan pada varian P300e, ia menampilkan unit 1.598 cc petrol tiga-silinder sebaris dengan belt-integrated starter-generator dan motor elektrik gandar belakang, di mana gabungan ini mampu menghamburkan keseluruhan kuasa mencecah 309 PS pada 5,500 rpm dan tork 540 Nm dari 2,000 hingga 2,500 rpm. Ia membolehkan SUV ini dipecut dari 0-100 km/j dalam 6.4 saat dan kelajuan maksimum cecah 213 km/j.

Range Rover Evoque facelift 2024 – PHEV P300e 309 PS/540 Nm; bateri 14.9 kWh, jarak gerak EV 62 km

Pacuan elektriknya disalurkan dari bateri 14.9 kWh di mana JLR berkata ia mampu menawarkan sehingga 62 km bagi pemanduan elektrik sepenuhnya, atau 48 km bagi pemanduan real-world EV. P300e boleh menggunakan pengecas pantas DC untuk mengecas bateri dalam 30 minit sekiranya menggunakan pengecas pantas DC 50 kW, atau 0-100% cas penuh dalam tempoh dua jam jika menggunakan pengecas rumah 7 kW.

Varian penjana kuasa bagi barisan Evoque 2024 yang lain menampilkan elektrifikasi hibrid ringkas, menggunakan belt-integrated starter-generator (BISG) untuk memulihkan tenaga dan disimpan di dalam storan bateri 48-voltan.

Kesemua varian juga menampilkan sistem AWD, kecuali model asas P160 FWD petrol dan D165 FWD diesel yang merupakan varian tunggal dalam barisan Evoque 2024 yang diberikan kotak gear manual enam-kelajuan. Selebihnya, diberikan kota gear automatik sembilan-kelajuan, kecuali P160 FWD petrol dan model tertinggi P300e PHEV yang menggunakan transmisi automatik lapan-kelajuan.

Range Rover Evoque facelift 2024 – PHEV P300e 309 PS/540 Nm; bateri 14.9 kWh, jarak gerak EV 62 km

Ciri baharu pada bahagian kabinnya termasuklah bahagian tengah yang diberikan skrin sesentuh ‘terapung’ 11.4-inci, sama seperti yang ada pada model Velar dan Land Rover Discovery Sport, dan lebih kecil berbanding unit 13.1-inci pada Range Rover dan Range Rover Sport.

Rekaan kabin juga diberikan lebih penelitian termasuk menampillkan kelengkapan infotainmen Pivi Pro, di mana semua fungsi utama kenderaan boleh diakses menerusi paparan skrin sesentuh. Selain itu, kawalan suhu, audio dan tempat duduk diletakkan pada sidebar baharu dengan kawalan gelangsar pelbagai-fungsi untuk setiap sisi.

Malahan Terrain Response 2 kini juga boleh diakses menerusi sistem infotainmen Pivi Pro, berserta dengan pemilihan mod pemanduan seperti Eco, Comfort, Grass-Gravel-Snow, Mud-Ruts, Sand, Dynamic dan Automatic.

Butang maya juga menawarkan akses kawalan untuk suhu pendingin hawa hadapan, kamera, navigasi dan tahap audio. Ketersambungan telefon pintar pula menerusi Apple Carplay dan Android Auto, kedua-duanya tanpa wayar, sementara pengecas peranti tanpa wayar diletakkan di konsol tengah.

Ketersepaduan Amazon Alexa antara infotainmen Pivi Pro bertindak mengawal suara, sementa kamera juga boleh memberikan paparan 3D Surround View, ClearSight Ground View dan ClearSight Interior Rear View yang menambah jarak penglihatan pemandu.

Perisian juga menerima kemaskini untuk sistem yang secara automatik akan dihantar secara terus, selain turut menampilkan Remote App yang menawarkan pengguna untuk mengakses status kenderaan serta fungsi untuk mengunci dan membuka kunci kenderaan, pra-pendingin hawa kabin dan penjadualan pengecasan bateri menerusi telefon pintar.

Pengurusan kualiti udara dikendalikan oleh sistem Cabin Air Purification Plus yang pertama kali diberikan untuk Evoque, yang diberikan secara standard untuk varian Autobiography atau pun yang pilih Comfort Pack. Ia menampilkan penapis PM2.5 dan pengurusan karbon dioksida, mengawal tahap CO2 antara kabin untuk membantu kepekaan pemandu. Fungsi Purify boleh diaktifkan menerusi sistem infotainmen Pivi Pro, membantu mengurangkan tahap alergen dan zarah.

Upholstery untuk Evoque 2024 diberikan fabrik campuran Kvadrat wool dengan kulit asli sama ada dengan perincian Moonlight Chrome, yang melengkapi kemasan Technical Light Anodised atau Dark Anodised Aluminium bergantung pada varian, atau Shadow Grey Ash Veneer untuk Autobiography.

Range Rover Evoque 2024 kini boleh ditempah di United Kingdom, dan harganya bermula dari 40,080 pounds sterling (RM236,351) di UK.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required