Toyota Innova Zenix 2023 di Malaysia — dari RM165k

Toyota Innova Zenix 2023 di Malaysia — dari RM165k

Semalam, UMW Toyota Motor telah melancarkan secara rasmi model terbaru dalam barisan penawarannya di Malaysia, MPV Innova Zenix 2023. Model ini model serba baru, dan ditawarkan dalam dua varian, 2.0V dan juga versi hibrid, 2.0HEV. Merupakan unit CBU dari Indonesia, model generasi ketiga ini bagaimanapun tidak menggantikan model Innova sedia ada di sini.

Innova Zenix memanfaatkan platform canggih Toyota New Global Architecture (TNGA) dan tidak lagi menggunakan binaan ladder frame sebelemnya. Ini menjadikannya lebih selesa sebagai kereta penumpang, dengan ukuran dimensi yang lebih luas.

Ia hadir dengan 4,760 mm panjang (+20 mm), 1,795 mm tinggi dan 1,850 mm lebar (+15 mm). Lebih penting adalah pertambahan 100 mm bagi jarak antara rodanya, menjadikan 2,850 mm yang memberi kesan terhadap keluasan ruang kabin dalaman.

Bagaimanapun, ia datang dengan tanda harga yang lebih mahal: masing-masing dengan harga RM165,000 dan RM202,000, tidak termasuk insuran. Ini angka yang agak jauh lebih mahal berbanding harga model sedia adanya. Oleh sebab itu, ketika ini, model Innova generasi kedua sedia ada masih akan dijual beriringan dengan model terbaru Zenix berkenaan.

Dalam video ini kami ringkaskan perkara yang perlu anda tahu tentang Innova Zenix 2023. Adakah perbezaan harganya anda rasa berbaloi?

Toyota Innova Zenix 2.0L HEV 2023

Toyota Innova Zenix 2.0L V 2023

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required