Nissan Serena J Impul C27 di M’sia – RM169,888

Nissan Serena J Impul C27 di M’sia – RM169,888

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) telah mengumumkan kehadiran varian baharu Nissan Serena Impul J untuk barisan Serena di pasaran tempatan. Ia ditawarkan pada harga atas jalan RM169,888 tanpa insurans untuk Semenanjung Malaysia.

Seperti nama yang diberi, varian baharu MPV ini menampilkan kit badan Impul aero yang diperbuat di Jepun, yang dibina mengikut spesifikasi sedia ada Premium Highway Star Package di pasaran ini.

Untuk luarannya, varian Impul J ini dibezakan dengan beberapa ciri termasuk kemasan krom pada bampar hadapan, serta serlahan krom yang ditambah gril hadapan V-Motion. Pada bahagian belakangnya, kemasan krom turut diberikan pada sudut bawah bampar belakang untuk nampak setanding dengan bahagian hadapan MPV ini, manakala tailgate pula menerima lencana Impul.

Bukan itu sahaja, ia juga diberikan roda aloi jejari-Y Impul Millennium 18-inci yang diperbuat di Jepun, bersama kemasan hitam dan berkilat. Ia dibaluti tayar Goodyear Eagle F1 Sport.

Untuk bahagian kabinnya pula, Serena J Impul menerima kemasan spesifik untuk varian ini, dan kemasan tempat duduk dan pintu dibaluti kulik Nappa dalam skim warna burgundy dan hitam.

Ciri lain masih dikekalkan termasuklah tailgate belakang terpisah untuk memudahkan pemandu dan penumpang memuatkan barangan di dalam ruang kargo jika MPV ini diparkir di kawasan sempit, serta dwi pintu gelangsar larasan kuasa. Turut diberikan tujuh port pengecasan USB, tirai suria binaan-dalam untuk tingkap, suis membuka pintu yang ditempatkan di barisan ketiga serta beberapa ruang storan pada segenap kabin.

Nissan Serena J Impul C27 di M’sia – RM169,888

Penjana kuasa bagi varian ini masih dikekalkan, iaitu unit MR20DD 2.0 liter naturally-aspirated empat-silinder sebaris petrol, yang mampu memberikan kuasa 150 hp dan tork 200 Nm. Pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi Xtronic CVT. Penjimatan bahan apinya didakwa sekitar 14.2 km/liter (70.4 l/100 km), atau pun 852 km untuk satu tangki penuh, kata ETCM.

Semua aksesori Impul yang diberikan turut menerima waranti tiga-tahun/100,000 km, dan Nissan Serena sendiri diberikan waranti lima-tahun/100,000 km menurut laman web Nissan Malaysia.

Sebelum ini, model generasi C28 telah pun dilancarkan di Jepun pada November lalu, dan ia juga pernah dikesan diuji di Malaysia pada Mac 2023.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required