Subaru BRZ tS 2024 diperkenal di USA – brek, peredam dinaiktaraf; EyeSight untuk semua varian MT

Subaru BRZ tS 2024 diperkenal di USA – brek, peredam dinaiktaraf; EyeSight untuk semua varian MT

Sebulan selepas Toyota GR86 menerima peningkatan untuk model tahun 2024 di Amerika Syarikat (USA), Subaru turut buat perkara yang sama untuk BRZ. Di mana model BRZ tS kini kembali dengan peningkatan bagi beberapa ciri prestasi untuk pengalaman pemanduan yang lebih dinamik.

Berasaskan varian Limited sedia ada, tS ini masih mengekalkan enjin 2.4 liter naturally-aspirated empat-silinder dengan 228 hp dan tork 249 Nm. Ia dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan yang menyalurkan pacuan ke roda belakang menerusi Torsen limited-slip differential.

Memandangkan enjin boxer tidak melibat sebarang perubahan, tS dilengkapi dengan peredam Hitachi talaan-STI yang dikatakan mampu memberikan “fleksibiliti yang lebih besar serta kawalan dan kestabilan yang lebih baik”. Peredam baharu ini turut digandingkan dengan sistem brek Brembo berprestasi tinggi yang termasuk dengan empat omboh hadapan dan kaliper belakang dua omboh yang dicat dengan warna keemasan, dipadankan dengan pad dan rotor yang lebih besar untuk meningkatkan kuasa berhenti dan ‘rasa’ pedal yang lebih ada padu.

Ia turut diberikan tayar Michelin Pilot Sport profil 215/40 dengan roda aloi 18-inci, lebih kurang sama dengan Limited. Tetapi kemasan aloi tS ini dengan rona kelabu gelap berbanding gunmetal. Lain-lain ciri termasuk lencana ‘tS’ pada gril hadapan dan boot lid belakang serta cermin sisi dan antena shark fin dalam rona Crystal Black Silica. Pilihan warna sama dengan varian bukan-tS.

Di dalam kabinnya, ia menampilkan upholstery hitam dengan jahitan kontras biru pada pemeluk tempat duduk hadapan, roda stereng balutan kulit, shifter boot dan parking brake boot. Selain itu, butang penghidup enjin berwarna dengan logo STI, dengan kluster instrumen digital tujuh-inci dengan selahan merah yang dipertingkatkan turut diberikan.

Satu lagi semakan signifikan untuk model 2024 yang telah diumumkan oleh Subaru sebelum ini termasuklah sistem bantuan pemandu dan keselamatan EyeSight telah diberikan untuk varian transmisi manual.

BRZ manual kini juga didatangkan dengan ciri standard termasuk adaptive cruise control, autonomous emergency braking, lane departure dan sway warning serta lead vehicle start alert. Selain itu, ciri lain yang diberikan sebelum ini masih dikekalkan termasuklah blind spot detection, lane keep assist dan rear cross traffic alert serta steering-responsive headlamp.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required