GIIAS 2023: Subaru Outback 2.5i Touring EyeSight dilancar di Indonesia – X-Mode dwi-fungsi; RM236k

GIIAS 2023: Subaru Outback 2.5i Touring EyeSight dilancar di Indonesia – X-Mode dwi-fungsi; RM236k

Subaru Outback facelift 2023 telah pun dilancarkan di pasaran Indonesia menerusi penganjuran acara Gaikindo Indonesia International Auto Show 2023 (GIIAS 2023), yang kelihatan seperti wagon – walau Subaru menggelarkannya sebagai SUV – ditawarkan dengan varian tunggal, 2.5i Touring EyeSight berharga 779.5 juta rupiah (RM235,941).

Bagi penjana kuasa, Outback ini diberikan enjin 2.5 liter naturally-aspirated mendatar atau unit boxer empat-silinder petrol yang mampu menghasilkan 185 PS dan tork 245 Nm, menyalurkan pacuan ke semua roda menerusi kotak gear Lineartronic CVT. Pemilih mod SI-Drive memberikan pilihan kepada pemandu untuk memilih dua throttle mapsIntelligent dan Sport, sementara X-Mode dwi-fungsi pula menawarkan pemilihan mod driveline bagi Snow/Dirt dan Deep Snow/Mud.

Kit kelengkapan luaran bagi Outback 2.5i Touring EyeSight termasuklah roda aloi machined aluminium dua-tona 18-inci, bersama palang melintang pada rel bumbung. Ia juga diberikan lapisan plastik hitam pada gerbang roda juga pada bampar hadapan dan belakang. Unit pencahayaannya terdiri daripada lampu utama LED, lampu kabus LED sementara bahagian belakang unit kombinasi. Untuk tailgate pula diberikan spoiler bumbung.

Seperti yang ditunjukkan pada nama modelnya, Outback ini juga dilengkapi sistem bantuan pemandu EyeSight, di mana kamera mono sudut-lebar menjadi larasan asas bagi sistem EyeSight dwi-kamera. Unit kamera ketiga pula menampilkan pandangan yang lebih luas untuk mengesan kehadiran pejalan kaki dan penunggang basikal apabila kenderaan memasuk persimpangan dengan kelajuan rendah.

Sistem bantuan pemandu termaju yang diberikan untuk Outback 2023 ini termasuklah kawalan kelajuan adaptif, kawalan pemusatan lorong, kawalan stereng adaptif, kepekaan kenderaan di hadapan, pengurusan pendikitan pra-pelanggaran, sistem brek pra-pelanggaran, stereng kecemsan sendiri, bantuan kekal lorong kecemasan serta pengesan isyarat trafik dengan pengehad kelajuan pintar.

Akses bagi ruangan penyimpanan barangan menerusi bukaan bebas-tangan, turut ditampilkan tailgate kuada dan barisan kedua tempat duduk dengan nisbah boleh baring 60:40 untuk mendapatkan ruang kargo yang lebih luas, kapasiti ruang penyimpanan barang mencecah 561 liter jika tempat duduk belakang dalam posisi normal dan 1,848 liter sekiranya ia dibaringkan.

Di dalamnya, ia turut diberikan skrin berorientasikan-potret 11.6-inci untuk sistem hiburan dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto, upholstery kulit Nappa untuk tempat duduk, dan panel sentuhan lembut bagi segenap ruangan kabin.

Terdapat tujuh warna pilihan ditawarkan, termasuklah Brilliant Bronze Metallic seperti unit di dalam foto ini, untuk Subaru Outback 2.5i Touring EyeSight 2023 yang ditawarkan bagi pasaran Indonesia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required