Puspakom tawar perkhidmatan van bergerak di Kota Samarahan, Kuching, Kota Kinabalu mulai Sept ini

Puspakom tawar perkhidmatan van bergerak di Kota Samarahan, Kuching, Kota Kinabalu mulai Sept ini

Puspakom bakal memperluaskan perkhidmatan van bergerak bagi beberapa daerah di Sabah dan Sarawak untuk pelanggannya menikmati perkhidmatan pemeriksaan kenderaan dari pintu ke pintu tanpa perlu pergi ke pusat pemeriksaan. Bermula 4 September 2023, perkhidmatan van bergerak ini ditawarkan di sekitar Kota Kinabalu, Sabah. Manakala untuk Kota Samarahan dan Kuching, Sarawak mula bermula 11 September.

Menurut Puspakom, pekhidmatan dari pintu ke pintu ini lebih menyenangkan dan menjimatkan masa pelanggan untuk urusan pemeriksaan kenderaan kerana ia boleh dilakukan di rumah, pejabat dan mana-mana lokasi pilihan pelanggan.

Sebagai permulaan, perkhidmatan van bergerak akan menawarkan perkhidmatanya sekitar 50 kilometer radius dari Puspakom Kota Samarahan dan Kota Kinabalu dan akan meluaskan liputan perkhidmatan secara berperingkat.

“Puspakom komited memberikan pengalaman pelanggan yang terbaik dari segi kualiti, kepakaran dan kelengkapan peralatan. Kami ingin memastikan perkhidmatan Puspakom yang ditawarkan di kawasan-kawasan tersebut serupa dengan yang terdapat di Semenanjung Malaysia, termasuklah pemeriksaan bergerak.

Puspakom tawar perkhidmatan van bergerak di Kota Samarahan, Kuching, Kota Kinabalu mulai Sept ini

“Komitmen kami terhadap pelanggan di Sabah dan Sarawak dapat dilihat dengan wujudnya cawangan baharu Puspakom di Kota Samarahan yang telah mula beroperasi pada 1 Ogos lalu. Cawangan ini mampu menjalankan pemeriksaan berskala besar iaitu sehingga 500 kenderaan sehari berbanding dengan cawangan lama kami di Kuching yang hanya menjalankan 400 kenderaan sahaja sehari,” kata CEO Puspakom Mohammed Shukor Ismail.

Jelasnya, jenis pemeriksaan yang ditawarkan oleh unit van bergerak Puspakom termasuklah pemeriksaan tukar milik dan pemeriksaan khas untuk pemindahan nombor pendaftaran kenderaan, cukai jalan tamat tempoh, kenderaan import baru atau terpakai untuk pendaftaran kenderaan dan lain-lain lagi.

Caj perkhidmatan van bergerak ditetapkan sebanyak RM100 untuk jarak sekitar 50 kilometer pertama dan kadar fi pemeriksaan adalah berdasarkan jenis pemeriksaan yang akan dijalankan. Orang ramai yang ingin mendapatkan perkhidmatan van bergerak boleh membuat temu janji di laman web www.mypuspakom.com.my bermula 21 Ogos 2023.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required