Honda Forza 350 Dark Gravity masuk pasaran Thailand

Honda Forza 350 Dark Gravity masuk pasaran Thailand

Setelah hampir satu tahun Forza 350 berada dalam pasaran Thailand, Honda kini memperkenalkan satu versi istimewa untuk skuter itu, dipanggil sebagai Forza 350 Dark Gravity. Harga sebenar model ini tidak disiarkan, tetapi untuk Forza 350 biasa, ia dijual di negara itu pada harga bermula 179,000 baht (RM23,723).

Keistimewaan Forza 350 Dark Gravity bermula dengan penampilan serba gelap, dan dihiasi dengan pelekat warna ungu pada badan, peletak kaki serta keliling rim. Lencana Forza di bahagian panel tepi, belakang skuter ini juga menggunakan warna ungu.

Kelebihan yang paling menarik pada model ini sebenarnya adalah pada bahagian suspensi, di mana ia datang terus dengan penyerap hentak belakang boleh laras Hyperpro (pengeluar suspensi prestasi dari Belanda), yang dijangka dapat meningkatkan prestasi tunggangan.

Honda Forza 350 Dark Gravity masuk pasaran Thailand

Suspensi hadapan bagaimanapun tidak diusik, dan begitu juga dengan bahagian lain skuter ini. Ia masih mengikut spesifikasi model biasa, bermula dengan enjin yang terdiri daripada unit satu silinder empat injap 329 cc, mampu menghasilkan 28.8 hp pada 7,500 rpm dan 31.5 Nm tork pada 5,250 rpm.

Kelengkapan lain yang terdapat pada Forza 350 adalah termasuk penghadang angin yang boleh dilaras secara elektrik, sistem kawalan cengkaman Honda Selectable Torque Control (HSTC), ABS two channel, rim 15 inci di hadapan dan 14 inci di belakang, brek cakera tunggal 256 mm di hadapan dan 240 mm di belakang, sistem tanpa kunci, semua lampu LED serta tangki bahan api 11.7 liter.

GALERI: Honda Forza 350 pasaran Thailand

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required