Subaru Levorg Layback 2024 diperkenal di Jepun – jarak kelegaan tanah kini 200 mm, 1.8T, 177 PS

Subaru Levorg Layback  2024 diperkenal di Jepun – jarak kelegaan tanah kini 200 mm, 1.8T, 177 PS

Subaru telah pun memperkenalkan model Levorg Layback di Jepun. Model baharu ini menampilkan penggayaan seperti crossover dan diposisikan di antara Crosstrek dan Legacy Outback dalam barisan Subaru di Jepun.

Antara perubahan yang dibuat ialah meningkatkan jarak kelegaan tanah sebanyak 55 mm berbanding Levorg standard, iaitu kini 200 mm. Layback juga diberikan ciri standard roda aloi 18-inci dengan tayar profil 225/55.

Selain itu, ia diberikan lapisan badan dengan rona hitam dan bampar hadapan dengan garisan lebih lembut. Malah gril Layback juga lebih lebar, dilengkapi dengan kemasan seperti aluminium, disambungkan pada lampu utama dan sisipan jaring baharu. Pelanggan juga boleh menetapkan personalisasi Layback mereka dengan pakej aksesori termasuk Pakej STI Aero, Pakej Premium Urban dan Pakej Active Urban.

Di dalamnya, Layback nampak mirip dengan Levorg, termasuk rekaan papan pemuka yang turut menampilkan kluster instrumen digital 12.3-inci dan sistem infotainmen skrin sesentuh format-potret 11.6-inci.

Levorg Layback turut menerima sistem Subaru EyeSight versi terkini yang kini didatangkan dengan tiga kamera, termasuk kamera monokular ultra-wide-angle baharu. Penambahan kamera ini memberikan pandangan yang lebih luas untuk mengesan pejalan kaki dan penunggang basikal apabila kenderaan memasuki simpang dalam kelajuan yang rendah – ciri ini turut diberikan pada Outback facelift.

Untuk penjana kuasanya, Layback menggunakan unit CB18 1.8 liter pengecas turbo empat-silinder flat petrol dengan hamburan kuasa 177 PS (174 hp atau 130 kW) dari 5,200 hingga 5,600 rpm dan tork 300 Nm dari 1,600 hingga 3,600 rpm. Penjana kuasa ini menyalurkan pacuan ke semua roda menerusi Lineartronic CVT dan sistem Subaru Symmetrical All-Wheel Drive .

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required