Range Rover Electric 2024 bakal muncul – EV pertama jenama RR tampil senibina 800V, tahap prestasi V8

Range Rover Electric 2024 bakal muncul – EV pertama jenama RR tampil senibina 800V, tahap prestasi V8

Range Rover (RR) bakal melahirkan kenderaan elektrik (EV) pertamanya, selepas pengeluar kereta Britain itu mengumumkan unit prototaip telah dihantar untuk menjalani beberapa siri ujian. Berasaskan Range Rover generasi kelima yang diperkenalkan pada tahun 2021, Range Rover Electric dibangunkan dengan platform Modular Longitudinal Architecture-Flex (MLA-Flex) yang sama dan bagi sesiapa yang berminat sudah boleh mendaftar untuk senarai menunggu.

Digembar-gemburkan sebagai “Range Rover paling senyap dan paling halus pernah dicipta,” EV pertama jenama itu akan kelihatan seperti versi plug-in hybrid dan janaan bahan api fosil. Dirancang untuk diproduksi bersama varian bukan-EV yang lain di Solihull, United Kingdom, Range Rover Electric akan menggunakan unit pacuan elektrik dan bateri yang dipasang di Electric Propulsion Manufacturing Centre baharu milik JLR di Wolverhampton.

Perincian penjana kuasanya masih belum didedahkan sepenuhnya, tetapi syarikat ini berkata EV terbabit akan menampilkan binaan elektril 800-voltan yang berkeupayaan menggunakan pengecas pantas di rangkaian awam. Bagi prestasinya pula, ia setanding dengan Range Rover yang dilengkapi V8, di samping menyediakan keupayaan semua bentuk muka bumi.

Buat masa ini, prototaip Range Rover Electric sedang menjalani ujian atas jalan di pelbagai lokasi dari Sweden ke Dubai, dalam suhu antara -40 hingga 50 darjah Celsius. Termasuk mengharungi air dengan kedalaman sehingga 850 mm pada kelajuan sehingga 50 km/j, bersama-sama dengan ketahanan bateri, integriti casis dan ujian dinamik kenderaan untuk menguji penurunan terma.

Seperti perkara yang menjadi keutamaan Range Rover, pastinya keselesaan dan kemewahan menjadi ciri standard yang turut disesuaikan dengan prestasi pemanduan. Untuk itu, Range Rover telah mencipta konfigurasi pembatalan bunyi bising jalan aktif yang unik dan rekaan bunyi untuk sesetengah tahap bagi keselesaan di dalam kabin.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required