KTM SX-F Factory Edition 450/250 2024 diperkenal

KTM SX-F Factory Edition 450/250 2024 diperkenal

KTM memperkenalkan SX-F Factory Edition 2024, iaitu model motocross jualan awam yang mendapat peningkatan serta ubah suai dengan input daripada pasukan lumba factory mereka, dan turut mendapat beberapa kelengkapan yang sama seperti yang digunakan dalam perlumbaan. Selain untuk 450, model tahun 2024 ini juga menyaksikan kemunculan semula versi Factory Edition untuk model 250.

Melihat pertamanya kepada penampilan, selain panel plastik, rangka serta tempat duduknya (versi Factroy dengan jalur) juga menggunakan warna oren. Melengkapkannya adalah grafik Red Bull serta papan nombor lumba yang datang sama ada berlatar belakangkan hitam atau putih.

Sebagai sebuah jentera edisi Factory, sudah tentu prestasi model ini diberi peningkatan, dengan diberi ekzos titanium Akrapovic, WP Factory Start Device, set rim Factory DID berwarna hitam dengan hab berwarna oren, kotak udara berliang dengan penapis udara Twin Air serta suspensi WP yang ditala semula dengan perubahan yang dibuat pada bahagian linkage.

Satu lagi ciri menarik pada jentera Factory 2024 ini adalah Connectivity Unit Offroad (CUO). Ia adalah satu sistem yang melibatkan unit pengawal di belakang papan nombor hadapan serta komponen GPS di atas fender hadapan. Melaluinya, pengguna boleh membuat pelarasan tindakan enjin serta mendapat bantuan untuk tetapan suspensi melalui aplikasi KTMConnect.

Selain daripada itu, sistem ini juga boleh memberikan akses kepada pelbagai informasi lain berkenaan motosikal, termasuk garis lumba, kedudukan pendikit, g-force, kelajuan serta gear yang digunakan semasa berlumba.

Barangan istimewa lain yang diberi pada model Factory Edition ini secara standard adalah termasuk triple clamp Factory berwarna oren, tapak enjin hitam, pelindung brek hadapan Factory, skid plate Factory, pemegang pendikit ODI berwarna kelabu, tayar Dunlop Geomax, sprocket oren, rantai warna emas, penutup bahagian klac Hinson serta spoiler tepi tangki yang dapat membantu sistem penyejukan enjin.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required