Nissan GT-R Artisan – Skyline R35 dengan ubah suai rupa seperti R34, hanya 36 unit, dari RM2.17 juta

Nissan GT-R Artisan – Skyline R35 dengan ubah suai rupa seperti R34, hanya 36 unit, dari RM2.17 juta

Tahun lepas satu rekaan konsep Nissan Skyline GT-R ditunjukkan oleh Roman Miah dan Avante Design. Sekarang nampaknya, ia akan digunakan untuk model produksi oleh Artisan Vehicle Design dari London, yang akan menawarkan 36 unit GT-R ubah suai ini, pada harga bermula 369,000 British pounds (sekitar RM2.17 juta).

Kalau anda betul-betul ada duit berlebih untuk membelinya, Artisan akan mengambil GT-R R35 dan menggantikan panel badannya dengan unit yang dibuat daripada gentian karbon, bersama lampu, sayap belakang, rim dan pelbagai barangan luar lain yang menjadikannya rupanya seperti Skyline GT-R generasi sebelumnya, iaitu R34.

Dengan bayaran sebegitu banyak juga, Artisan menawarkan pelbagai lagi pilihan tambahan untuk kereta pelanggan – apa sahaja warna yang dimahukan, termasuk warna yang cukup terkenal untuk Skyline seperti Bayside Blue, Millenium Jade atau Midnight Purple. Bahagian dalam juga sama – pelbagai pilihan warna dan jenis kemasan.

Bukan setakat luar sahaja yang berbeza dengan R35 biasa, GT-R Artisan ini juga mendapat papan pemuka khas yang mempunyai skrin sesentuh menegak di tengahnya. Kemudiannya, kemasan kebanyakanna menggunakan gentian karbon, bersama roda stereng baru serta tempat duduk Recaro spesifikasi tinggi.

Di bawah bonet, GT-R Artisan ini masih menggunakan enjin VR38DETT V6 3.8 liter twin turbo, tetapi dinaik taraf untuk menghasilkan sehingga 800 hp bagi ‘Track Edition’ dan sehingga 1,000 hp untuk ‘Ultimate Edition’. Prestasi bahagian lain turut dipertingkat, termasuk transmisi, brek, tayar dan suspensi.

Buat masa sekarang, apa yang anda lihat cuma rekaan digital, tetapi Artisan memberitahu model konsep sebenar akan siap untuk dipamerkan di SEMA 2024. Model yang dijual akan dikeluarkan di Hannover, Jerman, dengan penghantaran dijangka dibuat tidak lama selepas itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required