Kerajaan negeri Terengganu terima SUV Mazda baharu

Kerajaan negeri Terengganu terima SUV Mazda baharu

Kerajaan negeri Terengganu nampaknya sudah menerima beberapa SUV Mazda baru, yang akan digunakan oleh menteri besar dan ahli majlis tertinggi, dan gambarnya tersebar dalam media sosial baru-baru ini.

Berikutan itu, ramai netizen yang mempersoalkan keperluan SUV baru tersebut dan kerajaan negeri didesak untuk menjelaskannya. Seperti yang dilaporkan oleh Bernama, setiausaha kerajaan negeri Terengganu, Datuk Seri Tengku Farok Hussin Tengku Abdul Jalil berkata, pembelian SUV baru ini adalah satu rutin biasa dan tidak melanggar mana-mana undang-undang atau peraturan.

Beliau turut menambah bahawa pemerolehan kenderaan tersebut sudah dirancang awal tahun ini dan diluluskan oleh bajet negeri tahun lepas, dan sepatutnya tidak menjadi sebarang isu kerana mengikut prosedur yang betul. Walaubagaimanapun, beliau berkata terdapat pihak yang cuba mempolitikkan isu ini kerana ia melibatkan menteri besar, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar dan pimpinan kerajaan negeri.

“Ini adalah amalan biasa. Apabila ada pertukaran kerajaan, kenderaan juga akan diganti. Semasa kenderaan pacuan empat roda dibeli untuk jabatan perhutanan tahun lepas, tiada siapa yang menjadikannya satu isu. Kenapa bangkitkan ia sekarang?” kata Farok.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required