Nissan Almera Kuro Edition – rim, kemasan hitam berkilat, warna Glasier Grey, kit badan Tomei hitam

Nissan Almera Kuro Edition – rim, kemasan hitam berkilat, warna Glasier Grey, kit badan Tomei hitam

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) telah mengumumkan keberadaan Nissan Almera Kuro Edition di pasaran tempatan. Kura adalah bahasa Jepun yang membawa maksud hitam, dan sedan segmen-B ini dibentangi dengan kemasan rona baharu 2024, Glacier Grey, untuk warna badan luarannya.

Almera Kuro Edition turut didatangkan dengan gril harapan hitam berkilat dan roda aloi hitam (15-inci untuk varian VL dan 16-inci bagi VLP/VLT). Pelanggan juga boleh menambah Pakej Kuro atau Pakej Kuro GT.

Berdasarkan aerokit yang dibangunkan secara eksklusif oleh TOMEI Japan untuk Almera Turbo, Pakej KURO didatangkan dengan spoiler bampar depan/belakang hitam berkilat, skirt sisi hitam berkilat dan spoiler penutup but hitam berkilat, serta dilengkapi dengan aksesori seperti filem tinting ICE Cool, pedal sport, plat pemijak kaki, pelindung pemegang pintu dan visor pintu.

Nissan Almera Kuro Edition – rim, kemasan hitam berkilat, warna Glasier Grey, kit badan Tomei hitam

Manakala Pakej Kuro GT pula ditambahkan dengan Tomei GT wing dalam kemasan hitam dan roda Impul Racing dua-tona 16-inci. Walau bagaimana pun, Pakej Kuro GT terhad dalam 300 unit sahaja, dan ia tersedia secara eksklusif sebagai tambahan kepada Pakej Kuro VLP dan VLT.

“Nissan Almera Turbo adalah manifestasi produk berteknologi tinggi dan product berkualiti tinggi yang Edaran Tan Chong Motor berazam untuk tawarkan. Ia bukan sahaja mampu dimiliki, tetapi juga seronok dipandu dan ekonomi. Dengan adanya penambahbaikan Kuro Edition, Almera Turbo kini menjadi lebih menarik berbanding sebelumnya dan kami yakin ia akan menjadi sedan yang paling lengkap dalam segmen-B,” kata Christopher Tan, Pengarah Jualan dan Pemasaran Edaran Tan Chong Motor Sdn. Bhd.

Selain penambahan gaya pada sedan-B ini, Almera N18 turut menawarkan daya tarikan yang lebih padu di bawah hudnya iaitu enjin turbo. Ia dipadankan dengan enjin turbo 1.0 liter tiga-silinder dengan 100 PS/152 Nm dan digabungkan bersama kotak gear automatik CVT.

AEB turut diberikan secara standard untuk semua varian sejak ia dilancarkan, sementara varian tertinggi menerima pek penuh Nissan Safety Shield dan kamera 360-darjah. Ia juga diberikan Apple CarPlay dan Android Auto, serta kluster meter digital.

Nissan Almera Kuro Edition baharu dijual dengan harga bermula dari RM83,888, dengan tawaran promosi pelancaran RM1,000 untuk Pakej Kuro atau RM1,500 untuk edisi terhad Pakej Kuro GT (terhad pada 300 set kenderaan) dengan ansuran bulanan serendah bermula dari RM658.

ETCM juga kini sedang dalam promosi dengan menawarkan Pakej Kuro pada hanya RM1,000 (senarai harga RM8,000), atau Pakej Kuro GT lebih RM500 dari Pakej Kuro biasa (senarai harga RM3,200). Dan pakej ini terhad untuk 300 set sahaja. Anda boleh membawa ulasan pandu uji Nissan Almera Turbo DI SINI.

GALERI: Nissan Almera Kuro Edition dengan pakej Kuro GT

GALERI: Nissan Almera Turbo 2023

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required