Vespa 946 Dragon diperkenal – model kedua konsep kalendar China, hanya 1,888 unit dikeluarkan

Vespa 946 Dragon diperkenal – model kedua konsep kalendar China, hanya 1,888 unit dikeluarkan

Vespa sekali lagi memperkenalkan versi istimewa untuk model 946, dan kali ini dipanggil sebagai 946 Dragon. Ia sebenarnya adalah model 946 kedua yang dikeluarkan oleh Vespa mengikut konsep tahun kalendar China, dan yang pertama adalah 946 10 Anniversario (RM100k di Malaysia) dengan motif arnab pada tahun lepas.

Mengikut kalendar China itu, tahun ini adalah tahun naga, dan 946 yang dikeluarkan mengikut konsep tersebut dengan terdapat pelekat naga warna hijau bertekstur yang ditampal dari hadapan hingga ke belakang badan motosikal berwarna emas cair.

Menjadikan edisi kali ini lebih istimewa, Vespa turut mengeluarkan beberapa aksesori yang menggunakan konsep sama, bermula untuk motosikal, terdapat beg barangan buatan Itali yang boleh diletakkan di rak belakang, serta helmet open face.

Satu lagi adalah barangan fesyen, iaitu jaket varsity, yang juga menggunakan konsep warna dan grafik naga yang sama, dibuat atas jaket yang menggunakan kain gabungan kulit Nappa, kapas serta bebulu (wool).

Hanya 1,888 unit Vespa Dragon ini akan dikeluarkan untuk seluruh dunia, dan bahagian mekanikalnya tidak berubah dengan masih dipacu oleh enjin empat strok satu silinder 150 cc, dan diberikan dengan kelengkapan seperti panel paparan LCD, lampu depan dan belakang LED serta rim 12 inci di depan dan belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required