BYD Atto 3 EV 2024 dikemaskini di Thai – skrin 15.6″, kabin hitam, penghidup enjin pintar, 18% lebih murah

BYD Atto 3 EV 2024 dikemaskini di Thai – skrin 15.6″, kabin hitam, penghidup enjin pintar, 18% lebih murah

BYD Atto 3 telah dikemaskini untuk model tahun 2024 di Thailand, di mana EV kelahiran China ini menerima kapasiti bateri yang lebih besar dan kelengkapan yang dipertingkatkan. Bagi versi Standard Range untuk Atto 3 2024 di Thailand ini, ia menawarkan dua kemasan iaitu Dynamic berharga 899,900 baht (RM118,531), dan Premium, berharga 949,900 baht (RM125,116), ternyata harganya lebih murah berbanding kadar semasa pada 1,099,900 baht (RM144,090) untuk Standard range.

Unit yang ditempah oleh pelanggan dijangka tiba pada Mei, manakala versi Extended Range yang dipertingkatkan untuk Atto 3 2024 pula direncana akan dilancarkan tahun ini, laporan Headlight Magazine.

Pek bateri lebih besar berkapasiti 50.25 kWh diberikan untuk Atto 3 2024 di Thailand, dan mengikut ujian NEDC, ia boleh mencapai jarak gerak hingga 410 km, dan ia diberikan untuk kedua-dua kemasan Dynamic dan Premium.

Kelengkapan yang dipertingkatkan untuk Atto 3 2024 ini termasuklah perubahan pada bahagian luaran dan dalamannya. Bermula dengan kemasan luaran tiang-D yang kini ditampilkan dengan warna hitam, lebih kurang sama dengan yang diperoleh versi Edisi Terhad Ulangtahun di Malaysia.

BYD Atto 3 EV 2024 dikemaskini di Thai – skrin 15.6″, kabin hitam, penghidup enjin pintar, 18% lebih murah

BYD Atto 3 Edisi Terhad Ulangtahun 2023 di Malaysia

Varian kemasan Dynamic menerika roda yang lebih besar, kini dengan unit 18-inci bersama rekaan baharu, sementara bahagian belakangnya kini ditampilkan dengan skrip jenama ‘BYD’, tidak ada lagi ‘Build Your Dreams’ seperti sebelum ini. Pembeli di Thailand juga menerima lampu nyalaan siang yang boleh dimatikan apabila memilih mod ‘Park’ pada transmisi kenderaan.

Selain itu, fungsi penghidup kenderaan pintar juga diberikan, di mana kenderaan boleh dihidupkan debgan hanya memijak pedal brek berbanding menekan butang penghidup.

Di dalamnya, skrin infotainmen boleh berpusing kini dipertingkatkan saiznya menjadi 15.6-inci (berbanding 12.8-inci pada model sebelumnya), dan infotainmen kini didatangkan dengan fungsi karaoke, sementara mikrofon tambahan turut diberikan secara pilihan dengan kos berasingan. Upholstery dalaman kini diberikan skim warna kombinasi biru-kelabu, atau padanan biru-hitam.

Kelengkapan standard untuk Atto 3 Standard Range Dynamic 2024 bagi pasaran Thailand termasuklah lampu utama LED, lampu tinggi automatik dengan fungsi follow-me-home, lampu nyalaan siang LED dan lampu belakang LED dengan lampu isyarat berjujukan, bumbung suria panoramik, dan cermin sisi dengan fungsi anti-kabus.

BYD Atto 3 EV 2024 dikemaskini di Thai – skrin 15.6″, kabin hitam, penghidup enjin pintar, 18% lebih murah

BYD Atto 3 Edisi Terhad Ulangtahun 2023 di Malaysia

Penjana kuasa untuk Atto 3 2024 masih menggunakan unit terdahulu, dengan motornya boleh menghasilkan 204 PS dan 310 Nm yang memacukan kuasa ke roda hadapan, membolehkan EV ini dipecut dari 0-100 km/j dalam 7.3 saat.

Di Malaysia, BYD Atto 3 telah menerima model Edisi Terhad Ulangtahun pada Disember tahun lalu, di mana EV ini menerima pakej penggayaan baharu, berasaskan varian Extended Range yang dilengkapi bateri 60.48 kWh yang memberikan jarak hingga 480 km mengikut ujian NEDC (420 km jika ikut WLTP).

Ditawarkan dengan warna badan Boulder Grey atau Ski White, model edisi terhad itu diberikan dengan lip bampar depan baharu, panel bampar depan, perumah cermin sisi hitam, spoiler belakang, panel pemijak sisi serta diffuser belakang. Selain itu bingkai tingkap sisi juga diberikan kemasan hitam, begitu juga dengan bahagian panel tiang C.

GALERI: BYD Atto 3 Edisi Terhad Ulangtahun di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required