Kia K4 2025 muncul dalam teaser – pengganti Cerato/Forte; diperkenalkan pada 27 Mac di New York

Kia K4 2025 muncul dalam teaser – pengganti Cerato/Forte; diperkenalkan pada 27 Mac di New York

Kia telah menyiarkan imej teaser bagi model K4 generasi akan datang, yang akan didedahkan dalam dua peringkat pada bulan ini. Pada 21 Mac, pengeluar kereta Korea Selatan ini akan mendedahkan rekaan global bagi sedan baharu ini, sementara tontonan di peringkat dunia pula dijadualkan akan berlangsung di New York Auto Show pada 27 Mac ini.

Berdasarkan pada imej bayangan ini, K4 nampaknya lebih kurang serupa dengan Concept EV4 yang dipertontonkan oleh Kia pada Oktober lalu, walau pun diubahsuai bentuknya supaya menjadi kurang pelik. Walaupun begitu, masih terdapat beberapa klue reka bentuk tersendiri seperti elemen lampu hadapan dan belakang, seakan sama dengan model Carnival dan K3 terkini.

Dengan foto yang disunting, kelihatan tiang belakang K4 yang agak luar biasa dengan garisan tingkap bagaikan terputus pada satu titik yang menghubungkan antara bumbung dengan tingkap belakang. Manakala pemegang pintu belakang juga “tersembunyi”, dan kelihatan juga seperti ada bumbung suria.

Kia K4 2025 muncul dalam teaser – pengganti Cerato/Forte; diperkenalkan pada 27 Mac di New York

K4 dilaporkan akan menggantikan Forte/Cerato dalam barisan model Kia dan akan bersaing dengan model segmen-C yang lain termasuk Toyota Corolla dan Honda Civic. Sebelum ini, Forte/Cerato juga dikenali sebagai K3, tetapi kini nama tersebut digunakan untuk sedan segmen-B yang lebih kecil yang didedahkan pada Ogos tahun lalu.

Untuk perincian lebih lanjut termasuk penawaran penjana kuasanya hanya akan didedahkan pada majlis pengenalannya, tetapi buat masa ini, apa pendapat anda mengenai K4 ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required