Ironman 4X4 hasilkan barisan aksesori off-road untuk Mitsubishi Triton generasi baharu; tempahan dibuka

Ironman 4X4 hasilkan barisan aksesori off-road untuk Mitsubishi Triton generasi baharu; tempahan dibuka

Pembuat aksesori untuk kenderaan pacuan empat roda dari Australia, Ironman 4X4 telah mendedahkan barisan aksesori untuk Mitsubishi Triton generasi ke-enam yang direka bagi memberikan kebolehan meredah laluan off-road yang lebih baik terhadap trak pikap tersebut. Pilihan aksesori berkenaan adalah terdiri dari set bampar besi dan Bull Bar hadapan, bampar besi belakang, overfender dan juga suspensi.

Bagi set bampar besi dan Bull Bar, Ironman telah menyediakan tiga rekaan berbeza untuk pelanggan, di mana masing-masing mempunyai fungsi tersendiri iaitu Commercial Bull Bar berharga AU$1,934 (RM6k), Deluxe Bull Bar berharga AU$2,561 (RM8k) dan Raid Bar berharga AU$2,299 (RM7.2k).

Commercial Bull Bar merupakan model entry-level yang lebih ditumpukan untuk kegunaan kerja. Ia disalut sepenuhnya dengan cat jenis powder coat dan menyediakan cagak-cagak untuk memasang kelengkapan lain. Deluxe Bull Bar pula menampilkan rekaan asas yang sama seperti versi Commercial, namun ia menerima perincian tambahan seperti pelbagai lampiu LED, cangkuk menyelamat dan juga dua cagak untuk antena.

Manakala Raid Bar adalah pilihan paling premium yang direka bagi memberikan rupa lebih garang, tetapi tidak mempunyai bahagian pelindung untuk lampu hadapan dan hud.

Untuk bampar besi belakang pula ia bukan sahaja lebih tahan lasak, malah set dari Ironman 4X4 yang dijual pada harga AU$1,411 (RM4.4k) ini direka bagi mendapatkan sudut berlepas yang lebih baik serta menyediakan dua cagak menyelamat. Bagi yang memadankan set rim dan tayar off-road yang lebih lebar, Ironman turut menyediakan set overfender untuk Triton baharu ini, dijual pada harga AU$4,99 (RM1.5k).

Bagi melengkapkan pilihan aksesori ini, Ironman 4X4 menawarkan dua jenis set suspensi iaitu Nitro Gas yang memberikan keseimbangan antara keselesaan di atas jalan raya serta penggunaan off-road biasa, dan juga jenis Foam Cell yang memberikan prestasi redaman hentakan di atas laluan lebih lasak.

Pelanggan boleh memilih kedua-dua jenis suspensi ini sama ada dalam tetapan penggunaan ringan, sederhana dan tugas berat. Set suspensi ini dijual pada harga bermula AU$ 2,184 (RM6.8k) sehingga AU$ 3,008 (RM9.4k).

Pelanggan yang berminat sudahpun boleh membuat tempahan untuk barisan aksesori ini, namun ia hanya akan mula diedarkan bermula pada bulan Julai 2024. Ironman 4X4 turut mengumumkan bahawa ia akan membangunkan aksesori-aksesori lain untuk Triton baharu ini seperti set kanopi, rak bumbung, pelindung-pelindung bawah badan dan pelbagai lagi pada masa akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required