KPDN sediakan saluran aduan khas menerusi Whatsapp berhubung sistem diesel bersubsidi

KPDN sediakan saluran aduan khas menerusi Whatsapp berhubung sistem diesel bersubsidi

Jika anda mempunyai aduan mengenai pelaksanaan Sistem Kawalan Diesel Bersubsidi (SKDS) termasuk berkaitan aduan caj, harga dan bekalan, sila kemukakan aduan menerusi saluran yang disediakan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri (KPDN).

Menerusi perkongsian di Facebook rasminya, KPDN berkata, pihaknya telah menyediakan saluran aduan Ops Kesan 2.0 melalui talian 012-6654292 bagi membolehkan orang ramai mengemukakan sebarang maklumat dan aduan berkaitan pelaksanaan SKDS.

“Anda boleh mengimbas Kod QR yang disertakan dan aduan anda akan terus disalurkan ke aplikasi Whatsapp aduan khas Ops Kesan 2.0,” menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh KPDN.

Apa pun, lebih penting sekiranya aduan terbabit mempunyai bukti sahih termasuk gambar atau video berkaitan seperti resit dan sebagainya bagi mengesahkan lagi aduan yang diterima. Dan juga pastikan anda menyertakan sekali maklumat peribadi anda seperti nama penuh, nombor MyKad dan nombor telefon/e-mel anda sekiranya KPDN memerlukan sebarang maklumat lanjut untuk tindakan selanjutnya di atas aduan yang dibuat itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required