Keputusan bagi nombor pendaftaran siri ‘F’ dikeluarkan secara rasmi – ‘F 1’ bernilai RM836,660

Klik untuk besarkan imej

Hari ini, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah mengeluarkan keputusaan bidaan bagi nombor pendaftaran siri F iaitu bagi Putrajaya. Di mana, JPJ telah menerima sebanyak 11,683 tempahan yang dibuka mulai 1 Jun lepas dan ditutup pada 12.00 tengah hari pada 14 Jun.

Duli Yang Maha Mulia Sultan Ibrahim Ismail ibni Almarhum Sultan Iskandar Al-Haj, telah berjaya membida nombor pendaftaran ‘F 1’ yang pastinya menjadi dambaan ramai. Dengan bidaan bernilai RM836,660, nombor pendaftaran tersebut berjaya menjadi milik Sultan Johor.

Bagi nombor daftaran ‘F 2’ dan ‘F 3’ pula dibida dengan harga mencecah RM514,800 dan RM344,300 oleh individu persendirian dan pendaftaran syarikat. Manakala nombor pendaftaran ‘F 6’, ‘F 18’ dan ‘F 38’ diperuntukan bagi anggota pentadbiran kerajaan.

Tengku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail iaitu Sultan Kelantan juga turut membida nombor pendaftaran yang tersenarai dan berjaya memperoleh ‘F 12’ dengan harga bidaan sejumlah RM110,000.

Menurut JPJ, jumlah tempahan siri F itu merupakan jumlah kedua tertinggi tempahan nombor pendaftaran selepas siri WWW yang dikeluarkan oleh JPJ Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada 2012.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • No 38 must be for zahid hamidi…thats his favorite no. Patriot 38, JPN 38… All 38….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • No biasa takde ke? No golden n popular je…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required