GALERI: Chevrolet Colorado facelift diprebiu di Naza World Automall Petaling Jaya sebelum pelancarannya

Chevy_ColoradoFL-2

Ketika berlangsungnya Karnival Jualan Auto Merdeka di Naza Automall PJ, Chevrolet telah mempamerkan trak pikap Chevrolet Colorado generasi kedua versi facelift untuk di prebiu, menandakan ia akan dilancarkan untuk pasaran Malaysia tidak lama lagi.

Trak pikap ini pertama kali diprebiu untuk rantau ASEAN pada pada bulan Mac dan diperkenalkan secara rasmi untuk pasaran global di Brazil April lalu.

Versi facelift ini menampilkan muka hadapan yang direka semula dengan pemadanan lampu hadapan yang lebih nipis seiras dengan unit khas Colorado Xtreme yang dibina oleh GM Australia untuk diprebiu pada Bangkok Motor Show 2016 Mac lalu.

Chevy_ColoradoFL-21

Unit yang dipamerkan ini tidak mendedahkan bahagian dalamannya dimana pihak Naza Quest telah pun memadankan filem penapis haba yang sangat gelap. Berdasarkan model yang telah dilancarkan di Brazil, Colorado menerima papan pemuka rekaan baharu dan juga kemasan pada tempat duduk yang menurut Chevrolet, ia telah diperhalusi dan materialnya lebih lembut ketika dipegang.

Menurut spesifikasi yang ditunjukkan pada cermin hadapan, model pasaran Malaysia ini menampilkan skrin sesentuh sistem infotainmen bersaiz lapan-inci dan turut dilengkapi dengan sistem MyLink terkini, termasuk sistem Apple CarPlay dan Android Auto. Paparan instrumen turut ditukar dengan rekaan baharu. Ciri-ciri lain yang turut dipadankan termasuk sistem penghawa dingin automatik, lampu nyalaan siang LED, kamera undur, penderia parkir hadapan dan belakang serta penghidup enjin kawalan jauh.

Untuk keselamatan, Colorado dilengkapi dengan Kawalan Tarikan, ESC, dan juga dua beg udara hadapan serta beg udara lutut pemandu. Trak pikap ini turut dilengkapi (sekurang-kurangnya pada varian tertinggi) dengan Amaran Keluar Lorong, Amaran Pelanggaran Hadapan serta Sistem Pemantau Tekanan Angin Tayar.

Chevy_ColoradoFL-10

Model facelift ini dijana oleh enjin Turbodiesel 2.5 liter empat silinder Duramax yang dipertingkat bagi menghasilkan kuasa yang lebih bagus, kecekapan bahan api yang lebih ekonomi serta tahap emisi yang lebih rendah. Enjin yang dipadankan dengan pengecas turbo Geometri Bervariasi (VGT) dan memenuhi spesifikasi Euro 4 berkenaan mampu menghasilkan kuasa 177 hp pada takat 3,600 rpm dan tork maksima 440 Nm pada takat 2,000 rpm, berbanding enjin sebelum ini yang hanya menghasilkan 161 hp/380 Nm.

Enjin Duramax 2.8 liter pada model pre-facelift masih dikekalkan tetapi varian yang bakal ditawarkan pada pasaran Malaysia untuk versi facelift ini masih lagi samar. Buat masa sekarang, Colorado pre-facelift ditawarkan dengan enjin 2.5 liter (161 hp/380 Nm) dan enjin 2.8 liter dengan dua pilihan kuasa tork iaitu 193 hp/440 Nm serta 193 hp/500 Nm. Model 2.5 liter dan 2.8 liter 440 Nm dipadankan dengan kotak gear manual enam-kelajuan, manakala enjin 2.8 liter 500 Nm diberikan kotak gear enam-kelajuan automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required