Michelin Malaysia siar teaser Pilot Sport 4

pilot-sport-4-tyreplus_bm

Michelin Malaysia kini telah menyiarkan teaser untuk tayar Pilot Sport 4 di laman Facebook mereka. Tayar berkenaan telahpun berada di premis-premis Tyreplus, tetapi ia masih lagi belum dilancarkan secara rasmi. Tayar ini bakal berhadapan saingan dengan tayar-tayar lain seperti Continental Sport Contact 6 dan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3.

Pliot Sport 4 telahpun diperkenalkan di pasaran Eropah bermula awal tahun ini, dan menampilkan rekaan bunga tayar ultra-reaktif serta menggunakan kompaun baharu dengan elastomer yang berfungsi bagi mempertingkatkan pengedaran silika pada campuran getah dan memperkuatkan tindakan untuk memastikan cengkaman maksima ketika membrek. Lurah yang lebar dan dalam juga diberikan bagi memastikan tahap buangan air pada tayar tersebut ketika berputar adalah tinggi bagi memberikan cengkaman yang terbaik ketika basah.

Ciri lain yang diberikan pada tayar baharu ini termasuk teknologi “Respon Dinamik”, di mana lilitan hibrid antara aramid dan nylon memberikan kawalan ketika mengubah haluan lebih baik. Gentian berketumpatan tinggi, tahan regangan dan ringan, yang lima kali lebih tahan berbanding logam, memastikan daya empar pada kelajuan tinggi dapat dikawal dengan sempurna dan permukaan tayar yang bersentuh kekal malar, walaupun pada kelajuan tinggi.

Semasa pelancarannya nanti, Pilot Sport 4 akan diperkenalkan dengan tiga profil iaitu 35, 40 dan 45. Ia ditawarkan untuk rim bersaiz dari 17- hingga 19-inci, tetapi saiz yang lain sepatutnya boleh diperolehi sekarang (dikhabarkan ia bermula dari 16-inci). Tayar ini diletakkan di bawah Pilot Super Sport, yang telah digantikan dengan Pilot Sport 4 S; turut dikhabarkan akan juga dipasarkan kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required