Renault Megane Sport Tourer 2016 bakal dibongkar pada 22 Feb ini – enam varian enjin termasuk versi GT

megane sport tourer_BM

Renault telah mendedahkan imej pengenalan untuk Megane Sport Tourer 2016 yang akan ditampilkan secara penuh pada 22 Februari ini.

Awal minggu ini, difahamkan Renault bercadang untuk membuat kemunculan perdana Geneva kedua dan dijangkakan ia adalah Megane Sport Tourer setelah pengeluar dari Perancis tersebut menyatakan ia sebuah model kompak yang akan menyertai Scenic baru dalam pasaran. Renault juga mendedahkan imej pengenalan baharu kereta tersebut di Twitter yang membayangkan ia sebuah wagon.

Sebelum ini Renault dilihat beberapa kali menguji prototaip dengan penyamaran yang ektensif tetapi rupa bentuk wagon yang menarik itu tidak dapat disorokkan.

Renault Megane hatchback serba baharu belum lagi dilancarkan di Malaysia. Dengan rupa bentuk yang lebih menarik daripada Megane generasi sebelum ini, kereta tersebut mempunyai ruang kargo berkapasiti 434-liter. Jika ia direka dengan bentuk wagon, tentunya ia akan menjadi lebih besar.

Megane hatchback baharu dikuasakan dengan enam varian enjin iaitu tiga enjin petrol, dan tiga lagi enjin turbodiesel termasuk versi GT dengan enjin berkuasa 205 hp dan kotak gear enam-kelajuan klac berkembar. Jadi, jika Renault bercadang untuk memproduksi Sport Tourer ini dengan versi GT, ia bukan sahaja boleh menjadi sebuah wagon keluarga yang sangat boleh diharap, ia juga akan menjadi sebuah kereta yang amat mengujakan.

Selepas pendedahan dalam talian ini, Renault Megane Sport Tourer 2016 serba baharu akan menerima pengenalan kepada umum pada 1 Mac di Geneva Motor Show 2016

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required