Imej Toyota C-HR versi produksi bocor sebelum penampilan sulungnya di Geneva Motor Show 2016

Toyota-C-HR-production-4-e1456546285580_BM

Setelah bertahun dipertonton sebagai SUV konsep, Toyota akhirnya membuat pengumuman rasmi minggu lalu untuk mendedahkan C-HR versi produksi pada Geneva Motor Show 2016 bulan hadapan. Tetapi, gambar SUV ini nampaknya telah bocor di internet sebelum penampilan sulungnya nanti.

Versi produksi ini masih mengekalkan rekabentuknya yang tersendiri tetapi ia kelihatan kurang agresif berbanding versi konsep. Walaubagaimana pun, muka yang garang, ruang roda yang besar, bumbung yang condong, pintu belakang yang kecil dengan pembuka pintu terselindung dan lampu belakang berbentuk boomerang masih lagi kelihatan.

Tiada lagi perincian yang disahkan oleh Toyota berkenaan SUV ini selain ianya dibina atas platform TNGA baru Toyota yang sama seperti Prius generasi-keempat. Dapat dilihat lencana hybrid diletak pada bahagian belakang C-HR ini tetapi tidak dapat dipastikan sama ada ia akan dijana dengan unit kuasa sama seperti Prius atau tidak.

Setelah diproduksi nanti, C-HR bakal memberikan saingan yang sangat sengit untuk Nissan Juke, Mazda CX-3 dan Honda HR-V di Eropah. Dengan rekabentuk yang menarik dan futuristik ini, Toyota bakal mencorakkan persaingan SUV Crossover segmen-C ini keperingkat yang lebih menarik.

GALERI: Konsep Toyota C-HR di Frankfurt Motor Show 2015


GALERI: Ujian Prototaip Toyota C-HR

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required