Brosur rasmi Toyota Hilux 2016 pasaran Malaysia didedahkan – dilengkapi tujuh beg udara, VSC, A-TRC


Klik untuk besarkan imej

Menjelang pelancaran Toyota Hilux 2016 yang akan datang, brosur rasmi untuk trak pikap tersebut telah didedahkan dan dihantar kepada kami oleh pembaca paultan.org Mohd Aizatenko.

Pelancaran Toyota Hilux serba baharu ini dijangkakan akan berlangsung pada suku kedua tahun ini, di mana tempahannya sudah mula dibuka dengan harga bermula pada RM93k berdasarkan senarai harga jangkaan yang didapati dari pengedar sah Toyota. Pendedahan brosur ini juga boleh mengesahkan beberapa spesifikasi yang tertulis didalam senarai tersebut.

Model single cab hanya hadir dengan varian 2.4 manual 4X4. Manakala untuk model double cab pembeli boleh memilih lima varian yang terdiri daripada 2.4 Standard manual 4×4, 2.4 manual 2×4, 2.4G manual 4×4, 2.4G automatik 4×4 dan 2.8G automatik 4×4. Brosur ini turut mendedahkan model-model transmisi automatik Hilux ini akan dibekalkan dengan kotak gear enam-kelajuan automatik Toyota yang baharu.


Klik untuk besarkan imej

Turut didedahkan menerusi brosur ini ialah penggunaan casis ladder frame yang direka semula dan juga ciri-ciri keselamatan yang dilengkapkan. Hanya spec tertinggi 2.8G automatik 4×4 dan 2.4G automatik 4×4 menerima Kawalan Stabiliti Kenderaan (VSC) dan Kawalan Cengkaman Aktif (A-TRC). Varian 2.8G juga menerima tujuh beg udara, sementara varian lain hanya menerima tiga beg udara. Lampu hadapan projektor LED (dengan lampu nyalaan siang LED) juga hanya dilengkapkan pada varian spesifikasi tinggi sahaja.

Bagi mereka yang mahu melihat trak pikap ini dengan lebih jelas, anda boleh kunjungi karnival WOW Toyota yang sedang berlangsung di mana Toyota akan mempamerkan Hilux serba baharu ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required