Iklan Toyota Hilux terbaharu dijumpai di laman sosial

New-Toyota-Hilux-ad-02_BM

Toyota Hilux nampaknya semakin hampir untuk dilancarkan. Setelah harga anggaran trak pikap ini didedahkan bulan lalu, dan brosur yang tersebar minggu lepas, kini kami menemui pula iklan Hilux terbaharu ini di laman sosial Facebook, dipos oleh Encik Cairo, yang mungkin seorang jurujual Toyota.

Lima gambar yang disiarkan penasihat jualan ini menampilkan Hilux double-cab berwarna hitam dengan logo yang ditutup dengan pelekat. Berdasarkan gambar tersebut, roda aloi, lampu kabus, cermin sisi krom dan tiada lampu hadapan projektor, boleh disimpulkan ia sebuah varian 2.4G 4×4 automatik, yang dijangka bakal menjadi varian paling laris berikutan ciri-ciri yang dipadankan serta harga yang ditawarkan pada RM125,000 boleh dikatakan agak berbaloi.

Dengan harga tersebut pembeli bakal menerima gril hadapan krom, cermin sisi krom berkuasa, lampu kabus hadapan, roda aloi 17-inci, paparan pelbagai info, sistem kunci pintar, roda stereng pelbagai fungsi dibaluti kulit, sistem infotaimen DVD dengan skrin sesentuh bersaiz 6.1-inci dan Bluetooth, kamera undur, tempat duduk pemandu larasan kuasa lapan-hala, tempat duduk balutan kulit, VSC, A-TRC, Bantuan Mula Mendaki dan filem penapis haba keselamatan.

Varian 2.4G 4×4 manual juga disediakan. Selain dari kotak gear, varian ini tidak mempunyai VSC, A-TRC, HAC, tempat duduk pemandu larasan berkuasa, tempat duduk balutan kulit dan filem penapis haba, dijual pada harga anggaran RM115,000.

Dua lagi varian double-cab ialah 2.4G 4×2 manual berharga RM95,000 dan model asas 2.4 Standard 4×4 manual berharga RM105,000 yang hanya dilengkapi cermin sisi berwarna hitam dan roda besi.

Spesifikasi diatas 2.4G adalah 2.8G 4×4 automatik. Varian ini bakal dijual pada harga anggaran RM135,000 dan dilengkapi dengan lampu hadapan projektor LED automatik beserta lampu nyalaan siang LED, roda aloi 18-inci, paparan pelbagai info LCD bersaiz 2.4 inci seperti Camry dan juga tujuh unit beg udara.


Klik untuk besarkan imej

Toyota Hilux generasi baharu ini bakal dikuasakan dengan enjin baharu GD Turbodiesel Toyota dalam kapasiti 2.4 liter dan 2.8 liter dipadankan bersama transmisi enam-kelajuan. Enjin VNT 2.8 liter tersebut berkebolehan menghasilkan kuasa sejumlah 177 hp pada takat 3,400 rpm dan tork maksima 450 Nm bermula 1,600 rpm hingga 2,400 rpm. Unit 2.4 liter pula berkemampuan menghasilkan kuasa sejumlah 150 hp pada takat 3,400 rpm dan tork maksima 400 Nm bermula 1,600 rpm hingga 2,000 rpm (berdasarkan spesifikasi Thailand dengan kotak gear enam-kelajuan automatik).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required