Toyota Yaris TRD Sportivo 2016 didedahkan di Thai

2016-Toyota-Yaris-TRD-Sportivo-3

Toyota Thailand telah mendedahkan varian TRD Sportivo untuk Yaris hatchback, yang bakal ditampilkan di Bangkok Motor Show 2016. Varian baharu ini diperkenalkan dengan beberapa elemen tambahan, termasuk yang dipertingkatkan.

Pada bahagian hadapannya, kini gril berwarna perak Yaris telah dicat hitam, termasuk penyambung di bahagian bampar. Malah bampar juga menerima lip baharu berwarna perak yang dipasang pada plat skid tiruan, bersama lampu nyalaan siang LED.

Kekemasan luaran berwarna hitam juga ditampilkan dengan bersambung pada sisi kereta, bersama penutup kedua belah mudguard pada gerbang roda sebelum ia bersambung ke bahagian belakang. Malah varian Yaris ini juga menampilkan imej yang lebih mempersona termasuk rel bumbung perak, logo ‘TRD Sportivo’ dan rim aloi.

Di bahagian dalam pula, ia dipadankan dengan tempat duduk balutan kulit dengan kombinasi warna hitam dan oren berbanding material kulit standard. Malah skim warna tersebut turut diaplikasi pada karpet lantai, termasuk menampilkan logo ‘TRD Sportivo’ dan juga panel pintu.

Selain itu, sistem audio asas turut digantikan dengan unit double-DIN dengan skrin sesentuh tujuh-inci serta pelbagai input (DVD, CD, Micro HDMI, kad SD dan Bluetooth). Ia juga mempunyai skrin berganda bagi paparan kamera pandang belakang, satu lagi elemen baharu yang ditampilkan.

Semua elemen tambahan ini adalah sebahagian daripada pakej istimewa TRD Sportivo, di mana ia dikenakan kos tambahan, menurut Toyota Thailand menerusi laman web rasminya. Hanya satu sahaja elemen standard pada kereta ini iaitu sentuhan dalaman hitam dan oren (tanpa unit double-DIN dan kamera undur).

2016-Toyota-Yaris-TRD-Sportivo-interior-1

Sudut mekanikal kereta ini tidak berubah. Ia masih dijanakan oleh enjin petrol 1.2 liter 3NR-FE empat-silinder Dual VVT-i yang mampu menghasilkan 86 PS pada 6,000 rpm dan tork 108 Nm pada 4,000 rpm. Penjana kuasa ini dipadankan dengan Super CVT-i automatik.

Berkaitan dengan harganya, Toyota Yaris TRD Sportivo ini ditawarkan pada 585,000 baht (RM67,980), tetapi dikenakan pertambahan kos sebanyak 64,000 baht (RM7,437) bagi beberapa elemen istimewa TRD Sportivo yang disebutkan di atas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required