Toyota Corolla Altis facelift didedahkan – bakal muncul pada 2017 di Australia dilengkapi, beberapa ciri baharu

2017-Toyota-Corolla-01_BM

Beberapa imej Toyota Corolla Altis facelift 2017 secara rasminya telah didedahkan. Asas rekabentuk Corolla baharu ini masih lagi kelihatan sama tetapi dilengkapi beberapa ciri dan teknologi baharu. Sedan tersebut bakal dilancarkan di Australia bermula suku pertama tahun hadapan.

Lampu hadapan direka semula bagi membolehkan ia seiring dengan bampar dan juga gril hadapan yang menampilkan rekaan baharu yang lebih menarik dan segar. Pada bahagian belakang pula Corolla Altis ini menerima sepasang lampu belakang baharu dengan teknologi LED.

ZR iaitu varian tertinggi dalam barisan Corolla Altis di Australia akan dilengkapi dengan lampu hadapan LED baharu serta lampu nyalaan siang LED. Ia juga turut hadir dengan pembuka pintu bersalut krom serta kemasan belakang dengan trim krom yang lebih nipis menghubungkan kedua belah lampu belakang.

Ciri keselematan turut mendapat peningkatan menerusi sistem pra-pelanggaran (PCS), lane departure alert (LDA), dan juga lampu tinggi automatik (AHB) yang dilengkapkan. Sistem tersebut menggunakan laser dan kamera yang diletakkan dibahagian atas cermin hadapan. Sistem ini dilengkapkan secara standard pada varian tertinggi manakala untuk varian lebih rendah iaitu varian Ascent dan SX, ia ditawarkan sebagai opsyen pilihan.

Tiada pengumuman berkenaan unit janakuasa yang akan dibekalkan untuk model facelift, tetapi boleh dijangkakan ia bakal dikuasakan dengan unit janakuasa yang sama seperti model sedia ada. Untuk pasaran Malaysia, Corolla Altis dikuasakan dengan dua pilihan enjin iaitu enjin 2ZR-FE 1.8 liter berkuasa 139 PS/173 Nm dan enjin 3ZR-FE 2.0 liter berkuasa 145 PS/187 Nm. Kedua-dua enjin tersebut dipadankan bersama kotak gear CVT automatik dengan mod tujuh-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required