Lexus 5 YEARS37cmX26.1cm7

Pengumuman waranti baharu oleh UMW Toyota bukan sahaja untuk jenama Toyota, Lexus Malaysia juga diumumkan turut memberikan pakej waranti lima tahun tanpa had perbatuan untuk semua model jualan mereka bermula 1 April 2016. Pakej waranti tersebut menggantkan pakej waranti tiga-tahun/100,000 km sebelum ini.

Pakej waranti Lexus kini setara dengan pakej waranti BMW Malaysia, tetapi BMW turut menawarkan pakej servis berkala percuma selama lima-tahun/100,000 km. Setakat ini Mercedes-Benz menawarkan waranti empat-tahun tanpa had perbatuan, manakala Audi Malaysia pula menawarkan waranti empat-tahun/120,000 km.

Seperti juga pakej waranti yang lain, untuk kekal sah, kereta yang dilindungi waranti tersebut mestilah diservis mengikut terma dan syarat pengeluar – untuk Lexus, ia perlu diservis setiap 10,000 km atau enam bulan (yang mana sampai dahulu) oleh pusat servis Lexus bertauliah. Pakej waranti sepanjang lima tahun tersebut adalah ditanggung sepenuhnya oleh pihak UMW Toyota Motor.

Lexus 5 YEARS37cmX26.1cm7

“Kenderaan yang dibawa masuk oleh pengimport kenderaan yang lain tidak akan menikmati pakej waranti ini. Oleh itu, adalah lebih baik untuk membeli kenderaan yang diimport oleh pengedar bertauliah seperti UMW Toyota, di mana kenderaan tersebut akan dilindungi dengan waranti penuh lima-tahun, memberikan pelanggan ketenangan fikiran,” kata Akio Takeyama, Naib Pengerusi UMW Toyota Motor.

Pemilik Lexus sedia yang masih dilindungi waranti tiga tahun juga boleh mendapatkan perlindungan dua-tahun tambahan tanpa had perbatuan melalui pembelian pakej tersebut dengan hanya sekali bayaran dan bergantung pada model. Pelanggan yang membeli pakej ini juga akan menerima pakej servis percuma dari Lexus.

Tawaran untuk pembelian pakej waranti tambahan berkenaan hanya sah sehingga 30 September 2016, jadi jika anda berminat, hubungi segera wakil servis Lexus pilihan anda untuk mendapatkan harga sebenar pakej waranti ini.